Názov školy | Základná škola s materskou školou Častá, Hlavná 293, 900 89 Častá |
Adresa školy | Hlavná 293, 900 89 Častá |
Telefón | +421 33 6495 211 |
skola@zscasta.sk | |
WWW stránka | https://www.zscasta.sk |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr. Adriana Cíferská | 033 6495211 | 0911 388 466 | riaditelka@zscasta.sk |
ZRŠ pre ZŠ | Mgr. Jozef Jakuš | 033 6495211 | 0911 971 405 | zastupca@zscasta.sk |
ZRŠ pre MŚ | Bc. Janette Uvačková | 033 6495210 | ms@zscasta.sk | |
Hlavná vychovávateľka v ŠKD | Ing. Daša Detvanová | 033 6495211 | 0914 240 744 | skd@zscasta.sk |
Vedúca školskej jedálne | Eva Heldová | 033 6404007 | jedalen@zscasta.sk |
Titl., priezvisko, meno | Kontakt | |
---|---|---|
predseda | Ing. Peter Tatranský PhD. | |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Filip Pudmarčík | |
p. Liana Hroncová | ||
ostatní zamestnanci | p. Eva Heldová | |
zástupcovia rodičov | Mgr. Katarína Tatranská | |
Mgr. Zuzana Roedolf | ||
Ing. Jana Jakušová | ||
Ing. Zuzana Vandáková | ||
zástupca zriaďovateľa | Ing. Peter Tatranský PhD. | |
iní | Mgr. František Kašický | |
Mgr. Ľubica Cíferská | ||
Mgr. Ľubica Opálková |
Názov | Obec Častá |
Sídlo | Hlavná 168 |
Telefón | 0336495427 |
podatelna@casta.sk |
Činnosť rady školy a poradných
orgánov školy
VEDÚCI MO
1.
plánovito koordinujú a kontrolujú činnosť jednotlivých vyučujúcich v rámci
svojej MO,
2.
kontrolujú a koordinujú výchovno-vzdelávací proces medzi 1. a 2. stupňom, ako
aj medzipredmetové vzťahy,
3. vzájomnými
hospitáciami zvyšujú úroveň vyučovacieho procesu.
V rámci
lepšej komunikácie a kooperácie zasadá MO 2. stupňa spoločne za všetky
komisie 2. stupňa.
Činnosť metodických orgánov
bola zameraná na ujednotenie prístupov jednotlivých pedagógov k učebným
osnovám a plánom, kontrola ich správnosti a aktuálnosti, zapracovanie úloh environmentálnej
a protidrogovej výchovy, výchovy k manželstvu a rodičovstvu,
schvaľovanie spôsobov hodnotenia a klasifikácie vedomostí žiakov, prípravu
a zhodnotenie úrovne evalvačných
testov, štúdium odbornej literatúry, na vzájomnú výmenu skúseností
a poznatkov medzi vyučujúcimi našej školy.
Pozornosť budeme venovať
práci s talentovanými žiakmi
i žiakmi zaostávajúcimi, vyžadujúcimi si individuálny prístup a žiakmi so špecifickými poruchami učenia. MO
budú s vedením školy konzultovať problémy výchovno-vzdelávacieho procesu,
úlohy a problémy realizácie školského vzdelávacieho programu a postup
pri uvádzaní nových kolegov do učiteľskej praxe.
Počas školského roka sa
uskutočnia 4 zasadnutia každého metodického orgánu. Prvé zasadnutie MO
v školskom roku sa uskutoční do 26. 8. 2021, ďalšie najmenej týždeň pred
štvrťročnými a polročnými pedagogickými radami – viď. termínovník.
Koncoročné vyhodnotenie činnosti MO bude súčasťou hodnotiacej správy. Vedenie
školy sa bude snažiť byť prítomné na každom zasadnutí takým spôsobom, že vedúci
MO sú členmi tímu pre rozvoj školy. Pred každou hodnotiacou poradou sa budeme
spolu stretávať ako tím.
1. stupeň
24.8.2021 |
Ukladá: ·
naďalej dodržiavať
hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. a prevádzkový poriadok termín:
stály zodp.:
tr. uč., ·
pripraviť slávnostný
začiatok šk. roka termín:
2.9.2021
zodp.: Mgr. Čamajová, Mgr. Branišová ·
pripraviť
triedy a učebnice pre 1.
roč. termín:
27.8.2021 zodp.:
tr. uč., Mgr. Fedáková ·
predložiť návrh na
úpravu hodnotenia a klasifikácie predmetov na 1. stupni, plán práce MZ
- predložiť návrh na úpravu hodnotenia – klasifikácie predmetov – v 1.
ročníku – kombinované hodnotenie, v 2.-4. ročníku klasifikácia, hodnotenie
predmetov v komplementárnych oblastiach - hudobná výchova a telesná
a športová výchova, pracovné vyučovanie, náboženstvo, etická výchova a HIN
v 2. ročníku – absolvoval/neabsolvoval termín:
2.9.2021
zodp. : vedúca MZ ·
dôsledne
a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu, TVVP plány nahrať
do elektronickej triednej knihy, termín:
17.9.2021 zodp.:
tr. uč., ·
vykonať zisťovanie
úrovne vedomostí a zručností žiakov po letných prázdninách - prerušení
školského vzdelávania termín: do
30.9.2021 zodp.:
všetci vyučujúci splnené ·
jesenná výzdoba
priestorov školy a tried termín: september 2021 zodp.:
tr. uč. ·
uskutočniť
didaktické hry . termín: 16.9. 2021 zodp.:
tr. uč |
21.9.2021 |
Uznesenie MZ ukladá: ·
dodržiavanie dozorov
a sprevádzanie žiakov do priestorov exteriéru, jedálne termín: stály zodp:
vš. vyučujúce - starostlivo pripraviť
a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď. bod 3,
podľa aktuálnej situácie a možností termín:
september – november 2021 zodp:
vš. vyučujúce ·
priebežne sledovať
aktuálnu situáciu, zmeny v usmerneniach, Školský semafor, vytváranie si
zdrojov, materiálov na podporu vzdelávania a pod. termín: stály
zodp: vš. vyučujúce ·
naďalej dodržiavať
hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. a prevádzkový poriadok, nosenie rúška termín: stály
zodp: vš. vyučujúce - ako pracovať s edupage –
online pre rodičov - zmazanie dištančného
rozvrhu v TEAMS-e - Využívanie emailu na
komunikáciu, pravidelná kontrola termín: stály zodp.
: vš.
vyučujúce - doplniť plán
profesijného rastu termín:
september 2021
zodp. : vš. vyučujúce - Žiacky parlament –
nahlásenie 2 zástupcov termín: 30.9. 2021 zodp.
: tr. uč. 2.-4. ročníka ·
spolupracovať
s odbornými zamestnancami, asistentmi termín: stály zodp:
vš. vyučujúce |
10.11.
2021 online |
Ukladá: dôsledne
a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu : ·
analýzu
výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, klasifikačné správy ·
javovú analýzu
štvrťročných previerok, termín: november 2021 zodp: vš. vyučujúce ·
naďalej dodržiavať
hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. a prevádzkový poriadok ·
navrhnúť opatrenia
na aktuálne vzniknuté situácie, nedostatky a následná kontrola, vyhodnotenie termín: stály zodp.: tr. uč. ·
zrealizovať
rodičovské združenia – online termín: november 2021 zodp.: TU ·
starostlivo
pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď.
bod 4 termín: november 2021 - január 2022 zodp: vš. vyučujúce ·
priebežne sledovať
aktuálnu situáciu, usmernenia, ·
viesť evidenciu
pozitívnych prípadov (PCR, AT), ·
zúčastňovať sa podľa
ponuky – vzdelávania, online webináre a pod. ·
zadávanie úloh
u súrodencov, ktorí sú v karanténe v priebehu vyučovania, termín:
stály zodp: vš. vyučujúce
(triedy) ·
hospitácie vychovávateliek
z jednotlivých oddelení u triednych učiteľov počas ranných kruhov termín:
november/december zodp: vš. vyučujúce a
vychovávateľky |
19.1.2022 |
Ukladá: dôsledne
a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu : ·
analýzu
výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, klasifikačné správy (školský zákon
245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní - hodnotenie žiakov a opatrenia
v základných školách ...) ·
vypracovať javovú
analýzu previerok, termín: január 2022 zodp: vš. vyučujúce ·
naďalej dodržiavať
hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. a prevádzkový poriadok ·
navrhnúť opatrenia
na aktuálne vzniknuté situácie, nedostatky a následná kontrola, vyhodnotenie termín:
stály zodp.: tr. uč. ·
starostlivo
pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď.
bod 4 ·
školské kolo HK termín: január – apríl
2022 zodp: vš. vyučujúce ·
priebežne sledovať
aktuálnu situáciu, usmernenia, ·
viesť evidenciu
pozitívnych prípadov (PCR, AT), ·
zúčastňovať sa podľa
ponuky – vzdelávania, online webináre a pod. termín: stály zodp: vš. vyučujúce
(triedy) ·
hospitácie
vychovávateliek z jednotlivých oddelení u triednych učiteľov počas ranných
kruhov termín:
január-február zodp: vš. vyučujúce
a vychovávateľky ·
účasť na
aktualizačnom vzdelávaní „O podmienkach efektívneho učenia“ termín: 16.2.2022 (online) zodp. vš. vyučujúce aj vychovávateľky Opatrenia: ·
počas karantény – DV
- učivo obsiahnuť len na základné, následná analýza, nastavenie opatrení,
hodnotenie podľa aktuálnej situácie, ·
oznámiť rodičom
elektronicky spôsob realizácie DV termín: stály (podľa aktuálnej
situácie) zodp: vš. vyučujúce (triedy) |
20.4.2022 |
Ukladá: dôsledne
a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu : ·
analýzu
výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, klasifikačné správy ·
javovú analýzu
previerok, komisionálne preskúšanie žiačky z 1.A termín: apríl 2022 zodp: vš. vyučujúce ·
naďalej dodržiavať
hygienicko-epidemiologické opatrenia – uvoľňovanie opatrení a org. a prevádzkový
poriadok, ·
navrhnúť opatrenia
na aktuálne vzniknuté situácie, nedostatky a následná kontrola, vyhodnotenie termín:
stály zodp.: tr. uč. ·
starostlivo
pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď.
bod 4 ·
ŠvP (30.5.-3.6.) – pre žiakov 4. ročníka ·
Fotografovanie
(9.5.) – 1. stupeň ·
Sťahovanie 1.A, 1.B,
3.A – triedy do nových priestorov + kabinet 1. stupňa z dôvodu prestavby
priestorov (29.4.-2.5.) ·
Uskutočniť školské
výlety, exkurzie termín: apríl - jún
2022 zodp: vš. vyučujúce ·
priebežne sledovať
aktuálnu situáciu, usmernenia, ·
naďalej viesť evidenciu
pozitívnych prípadov (PCR, AT), ·
zúčastňovať sa podľa
ponuky – vzdelávania, online webináre a pod. ·
usmerniť žiakov po
skončení vyučovania, aby prenechali – potrebný priestor pre ŠKD ,
nakoľko prichádza ku konfliktným situáciám termín: stály zodp.: tr. uč. |
15.6.2022 |
Ukladá: dôsledne
a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu : ·
analýzu
výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, klasifikačné správy ·
pripraviť podklady
na vysvedčenia (klasifikácia, dochádzka) termín: do
20.6.2022
zodp.: všetky vyučujúce ·
uskutočniť
didaktické hry termín: 24.6.2022 zodp.:všetky vyučujúce ·
odovzdať návrh na
odmeny termín: 27.6.2022 zodp.:všetky vyučujúce ·
uskutočniť
hodnotiace pohovory - zamestnancov termín: 30.6.2022 zodp.:Mgr. Fedáková ·
všeobecné info pre
vedúcu – hlavnú vychovávateľku z postrehov pedg. zamestancov, ktoré tlmočili
– na úsek ŠKD – nastaviť systém preberania a odovzdávania žiakov, príchody do
zamestnania (Detvanová, Šándorová), zastupovanie – zadávanie info o plánoch –
náplň činnosti - do edupage pre zastupujúceho počas zastupovania, nastaviť
pravidlá - vstupovanie žiakov do priestorov zborovne, - informovať aj ostatné
vychovávateľky a pracovať na odstránení nedostatkov, prerokovanie na
augustovej porade termín: júl/august
2022
zodp.: všetci pedg. zamestnanci |
2. stupeň
ZŠ
25.8.2021 |
Ukladá: ·
Preštudovať
Sprievodcu šk. rokom 2020/21 zodp.: všetci vyučujúci ·
Uskutočniť online
rodičovské združenia v termíne 8.-9.9.2021
zodp.: TU ·
Predložiť pedg. Rade návrh na
hodnotenie a klasifikáciu v šk. roku 2020/21 Zodp.
Vedúca MZ ·
Skontrolovať
a archivovať Prehlásenie o bezpríznakovosti svojich žiakov zodp. Tr. Učiteľky ·
Pripraviť ponuku
krúžkov – zodp. záujemcovia o vedenie krúžkov termín: 10.9.2021 ·
Aktualizovať Termínovník akcií do
plánu práce školy – všetci vyučujúci, termín: 10.9.2021 ·
Zapracovať nosné
témy jednotlivých predmetov a ročníkov do plánu ITV – všetci vyučujúci
vzdelávacích predmetov, termín 10.9.2021 ·
Zistiť záujem žiakov
o kloktacie
testy a možnosť vyzdvihnutia žiakom – tr. učitelia, termín: 30.8.2021 ·
Aktualizovať
Smernicu na hodnotenie a klasifikáciu v jednotlivých predmetoch 2. stupňa,
všetci vyučujúci, termín 17.9.2021 |
22.9.2021 |
Ukladá: ·
Uskutočniť
informačné stretnutie vyučujúcich v 5. Ročníku v termíne 5.10.2021 –
zodpovedná Mgr. Walterová ·
Zmazať dištančný
rozvrh - dotknutí učitelia – termín ihneď ·
Sledovať komunikáciu
v školských mailoch – všetci učitelia, úloha trvalá ·
Študovať aktuálne
zdieľané materiály a dodržiavať stanovené termíny – všetci učitelia, úloha
trvalá ·
Predložiť
aktualizovanú Smernicu na hodnotenie a klasifikáciu 2. Stupňa na schválenie
pedagogickej rade – zodp. Mgr. Walterová, termín – na najbližšej pedagogickej rade. |
20.10.2021 |
Ukladá: ·
Vytvoriť
zdieľaný dokument na koučovacie otázky – zodp. Mgr. Walterová, termín 20.10.2021 ·
Doplniť návrhy na
používanie koučovacích otázok vo vyučovacích hodinách – zodp. Všetci učitelia,
termín 12.11.2021 ·
Vytvoriť zdieľaný
priečinok na vzorové tematické práce - zodp. Mgr. Walterová, termín 20.10.2021 ·
Vkladať vzorové
tematické písomné práce z jednotlivých predmetov do zdieľaného priečinka zodp. Všetci
učitelia, úloha trvalá, termín vloženia 1. tematických prác do 12.11.2021 ·
Naďalej dôsledne
vyžadovať dodržiavanie pravidiel a školského poriadku žiakmi - zodp. Všetci
učitelia, úloha trvalá |
19.1.2022 |
Ukladá: ·
Vytvoriť
zdieľaný dokument na zapísanie účasti žiakov v predmetových súťažiach – zodp. Mgr. Pudmarčík,
termín do 21.1.2022 ·
Vytvoriť
zdieľaný dokument na zapísanie odporúčania žiakov na doučovanie v projekte
spolu múdrejší – zodp. Mgr. Pudmarčík, termín do 21.1.2022 ·
Zapísať potrebné
údaje do týchto dokumentov – zodpovední všetci učitelia, termín do
21.1.2022 ·
Uzatvoriť známky za
1. Polrok, vyhodnotiť správanie žiakov a udeliť pochvaly a kárne opatrenia,
uzatvoriť dochádzku žiakov – zodp. Všetci učitelia, termín 21.1.2022 ·
predložiť
pedagogickej rade návrh na postup hodnotenia a klasifikácie žiačky 9. Ročníka
Evy Steinhubelovej – zodp. Mgr. Walterová, termín 24.1. 2022 ·
plniť úlohy
vyplývajúce z plánu práce školy a MZ – zodp. Všetci
členovia MZ – úloha trvalá ·
overiť výklad
školského zákona o hodnotení cudzincov u vyššieho metodického orgánu – zodp. Mgr. Jakuš, termín
do 24.1.2022 |
20.4.2022 |
Ukladá: ·
Dôsledne a jednotne
vyžadovať od žiakov dodržiavanie pravidiel a školského poriadku, zapisovať priestupky
žiakov do elektronického KH do správania ·
Zapísať výsledky
súťaží do zdieľaného dokumentu zodp. Organizátorky súťaží ·
Zapísať slabo
prospievajúcim a neprospievajúcim žiakom známky za svoje predmety do
elektronického KH do sekcie 3. Štvrťrok, aby tr. Učitelia mohli
vygenerovať klasifikačné správy zodp. Všetci vyučujúci – termín 22.4.2022 ·
Vypracovať
klasifikačné správy za jednotlivé triedy zodp. Tr. Učiteľky – termín 25.4.2022 ·
Odovzdať žiakom
udelené kárne opatrenia v papierovej forme na podpis rodičom a tieto
odovzdať p. zástupcovi – zodp. Tr. učiteľky ·
Po pedagogickej rade
zaslať žiakom upomienky na prospech /nedostatočné/ a oznámenie o slabom
prospechu – zodp. Tr. Učiteľky |
16.6.2022 |
Ukladá: ·
Vypracovať
klasifikačné správy za jednotlivé triedy zodp. Tr. učitelia – termín 20.6.2022 do 14.00 ·
Dôsledne vyplniť
pedagogickú dokumentáciu tr. Učiteľov - zodp. Tr. učitelia, termín 29.6.2022 ·
Navrhnúť pg. Rade komisionálne
preskúšanie žiačky 9. ročníka Evy Steinhubelovej vedúca MZ, na pg. rade ·
Následne vypracovať
sylaby na komisionálne preskúšanie za 2. polrok – všetci vyučujúci Evy Steinhubelovej
– termín 29.6.2022 ·
Predložiť
pedagogickej rade návrhy na znížené známky zo správania – zodp. predmetné
tr. Učitelia, ·
Odovzdať žiakom
udelené kárne opatrenia v papierovej forme na podpis rodičom a tieto
odovzdať p. zástupcovi – zodp. Tr. učiteľky ·
Vyplniť v share pointe tabuľky na
návrhy na riaditeľské ceny a pochvaly – zodp. Tr. učitelia – termín 20.6.2022 do 14.00 |
Rada školy
Uznesenie: 03/2021
- Rada školy berie na vedomie Správu o výsledkoch výchovno-vzdelávacej
činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2020/2021 a odporúča zriaďovateľovi správu schváliť bez výhrad.
Uznesenie 04/2021
- RŠ berie na vedomie informáciu plánovanej nadstavbe ZŠ Častá.
Uznesenie 05/2021
- RŠ berie na vedomie informáciu o nedostatočnej kapacite pre predprimárne
povinné vzdelávanie a odporúča zriaďovateľovi situáciu akútne riešiť.
Dátum a miesto konania:
Výberové konanie sa uskutočnilo dňa 24. augusta 2022 (streda)
o 14.00 hodine v priestoroch budovy Obecného úradu v Častej,
Hlavná č. 168.
Uznesenie:
Rada školy (vrátane delegovaných zástupcov) pri Základnej škole
s MŠ v Častej, Hlavná č. 293, prijala na svojom zasadnutí
nasledovné uznesenie:
„Výberové konanie prebehlo podľa vopred prijatých kritérií
a v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Na základe
výsledkov výberového konania rada školy navrhuje zriaďovateľovi, vymenovať do
funkcie riaditeľa Základnej školy s materskou školou v Častej, Hlavná
293, kandidáta Mgr. Jozefa Jakuša .
Za
uznesenie hlasovalo: 12
členov
Proti
uzneseniu: 0 členov
Zdržal sa: 0
členov
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 16 |
počet žiakov | 37 | 33 | 37 | 36 | 45 | 39 | 46 | 27 | 30 | 330 |
z toho v ŠKD | 28 | 26 | 22 | 11 | 87 |
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. |
---|---|---|
TPP | 26 | 4 |
Znížený úväzok | 4 | 1 |
ZPS | 10 | 1 |
Na dohodu | 2 | 2 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 1 | 23 | 24 |
vychovávateľov | 0 | 4 | 4 |
asistentov učiteľa | 1 | 3 | 4 |
odborní zamestnanci | 0 | 3 | 3 |
spolu | 2 | 33 | 35 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
6., 7., 8., 9. ročník | Občianska náuka | 4 |
5., 6., 7., 8., 9. ročník | Biológia | 14 |
6.B, 5.A, 7. a 9. ročník | Výtvarná výchova | 4 |
6., 7, 8. | Hudobná výchova | 5 |
7. a 9. ročník | Fyzika | 3 |
7. ročník | Etická výchova | 1 |
5.- 9. ročník | Technická výchova | 8 |
5.ročník | Matematika | 10 |
5.ročník | Dejepis | 2 |
5.B, 6., 7., 8. a 9 ročník | Geografia | 10 |
Názov súťaže | Počet žiakov | okr. kolo | kraj. kolo | národ. kolo | medzinár. kolo |
---|---|---|---|---|---|
Olympiáda slovenského jazyka online | 32 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hviezdoslavov Kubín | 33 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Matematická pytagoriáda 3., 4. ročník | 100 | 5 | |||
Matematická olympiáda | 5 | 2 | 0 | 0 | 0 |
iBobor | 94 | ||||
Biblická olympiáda | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Geografická olympiáda online | 40 | 6 | 1 | 0 | 0 |
Pytagoriáda 5.- 8. ročník | 40 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Olympiáda v anglickom jazyku | 14 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Dejepisná olympiáda | 32 | 4 | 1 | 0 | 0 |
Florbal 5-9 | 30 žiakov | dve družstvá po 15 žiakov (chlapci, dievčatá) | |||
Olympiáda v ANJ | Kategória A – 5 zúčastnených, 4 úspešní, postúpila 1 žiačka | ||||
Kategória B – 4 zúčastnení, všetci úspešní, postúpil 1 | 2/1 úspešný riešiteľ | ||||
1 – 1. miesto | 1 žiak úspešný riešiteľ | ||||
Technická olympiáda | 14 zúčastnených, 10 úspešných riešiteľov, 3 postúpili do OK | Nezúčastnili sa |
ZŠ
SEPTEMBER
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Slávnostná akadémia
k otvoreniu školského roka |
1. - 9. |
Mgr. Branišová, Mgr. Cíferská |
Účelové cvičenie |
1. - 9. |
triedni učitelia |
Testovanie
pohybových predpokladov žiakov 1. a 3. ročníkov ZŠ |
1. a 3.
ročník |
Tr.
uč. 1. a 3.r. Mgr.
R. Kis |
Výzdoba
triedy a priestorov školy k začiatku školského roka |
1.- 4.ročník |
Tr.
uč. |
Športom
k zdraviu motto „Buď
športovo aktívny po celý rok a za každých okolností.“ - Európsky
týždeň športu - aktivity na hodinách TSV (23.-30.9.) (registrácia podujatia https://www.tyzdensportu.sk/) |
1.- 4.ročník |
Tr.
uč. |
Svetový
deň mlieka v školách - mliečna desiata, tr. aktivity (25.9.) |
1.- 4.ročník |
Tr.
uč. |
Európsky
deň jazykov – zábavné vyučovanie (26.9.) |
1.- 4.ročník |
Vyučujúci
ANJ |
Európsky
týždeň športu |
5.-9. |
Mgr. Kis |
Európsky
deň jazykov – 26.9.2021 |
5.-9. |
Mgr. Watlerová |
Príprava
na akcie školskej knižnice, stanovenie pravidiel |
5. – 9. roč. |
Mgr,. Pudmarčíková |
Školský
časopis |
5. – 9. roč. |
Mgr. Pudmarčíková |
OKTÓBER
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Testovanie
pohybových predpokladov žiakov 1. a 3. ročníka (zaznamenanie údajov - do
29.10) |
1. a 3.
ročník |
Tr. uč. |
Plody jesene -
výstavka prác v priestoroch školy |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Deň jablka -
Súťaž o najväčšie jablko (21.10.) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Tvorivá dielňa -
darček pre starých rodičov/ Pisateľská dielňa „Píšeme starým rodičom" -
Mesiac úcty k starším |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Z úcty
k starším - Život a práca našich starých rodičov – beseda s tr. uč. |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Šarkaniáda |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Medzinárodný
mesiac školských knižníc 2021 - 12.ročník česko-slovenského projektu – výroba záložky -
Záložka do knihy spája školy - Očarujúci svet knižných príbehov, rozprávok a básní |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Deň strašidiel a
Halloween (ANJ) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Olympiáda v SJL - ŠK |
8. - 9. |
Mgr. Pudmarčíková |
Prípravy na 90 výročie (plány, scenár) |
Celá škola |
Mgr. Bejdáková, Mgr.Tichá, Mgr. Ciferská |
Záložka spája školy |
5. – 9. roč. |
Mgr. Pudmarčíková, |
Výzdoba chodba |
5.-9. roč. |
Mgr. Bejdáková |
NOVEMBER
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Náučný
chodník na jeseň – Spoznávame náš región |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
Svetový
deň behu – Behajme pre zdravie - aktivity na hodinách TSV (5.11) |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
Svetový
deň bez fajčenia - vymeň cigaretu za jablko (20.11) |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
Príprava na olympiády |
5.-9. |
Mgr.Polakovičová, Mgr. Olšová, Mgr. Pudmarčíková, Mgr. Porkertová, PhD. |
Príprava na olympiády Dejepis, Geografia |
5. - 9. |
Mgr. Bejdáková |
Keramický ateliér pre učiteľov |
|
Mgr. Bejdáková |
iBobor - súťaž z informatiky |
4. - 9. |
Mgr. Filip Pudmarčík |
DECEMBER
Náruč dobrých skutkov pre
Mikuláša / Tajný Mikuláš |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
||
Mikuláš - triedna aktivita –
Mikulášska pyžamová párty/ Červený Mikulášsky deň |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
||
Stridžie dni – zvyky a obyčaje |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
||
Tvorivé dielne pre žiakov –
ozdoby alebo vianočné darčeky |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
||
Výzdoba triedy a priestorov školy
k vianočným sviatkom |
1.- 9.ročník
|
Tr. uč. |
||
Vianočná besiedka - vianočné
posedenie pri stromčeku – vianočná čajovňa |
1.- 4.ročník
|
Tr. uč. |
||
Pohľadnice Unicef |
1. - 9. |
Mgr. Pudmarčíková |
|
|
Olympiáda v SJL - obvodné kolo |
8. - 9. |
Mgr. Pudmarčíková |
|
|
Olympiáda GEO, DEJ |
5 .– 9. |
Mgr Bejdáková |
|
|
Šk. kolá - Olympiáda v ANJ a NEJ |
5.-9. |
Mgr. Polakovičová, Mgr. Olšová |
|
|
Školské kolo - Pytagoriáda |
5.-8. |
Mgr.Košíček Skalová, RNDr. Jakubcová, Mgr. Porkertová |
|
|
JANUÁR
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Biely
snehuliacky deň - Šantenie na snehu -
Hry so snehom, súťaž o najkrajšiu stavbu zo snehu |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Malý
Enviráčik - staráme sa o vtáčiky v zime |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Týždeň
dobrovoľníctva |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Karneval
- príprava masiek, triedna zábava – fašiangový karneval |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Divadelné predstavenie v ANJ
- živé, alebo online |
|
Mgr. Walterová |
Okresné kolo OAJ, ONJ |
7.-9. |
Mgr. Polakovičová, Mgr. Olšová |
Hviezdoslavov Kubín – TK |
1. – 9. roč. |
Vyuč. SJL |
Školské kolo Biblickej
olympiády |
5. – 9. roč. |
Mgr. Pudmarčík, Mgr. Banský |
FEBRUÁR
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
|
Čarovné
vyučovanie |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Valentínsky
deň – Deň lásky a priateľstva – prekvapenie |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Prednes
poézie a prózy - školské kolo HK |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Domáce a školské kolo Chemickej olympiády |
9.r |
RNDr. Jakubcová |
|
Výtvarná súťaž (rôzne) |
5. - 9. roč. |
Mgr Bejdáková |
|
Domáce kolo matematickej olympiády |
7.-
8.ročník |
Mgr. Porkertová, PhD |
|
Mimoriadne individuálne RZ - deviataci |
9. roč. |
Mgr. Walterová |
|
Lyžiarsky kurz |
6
. – 9. |
Mgr. J. Jakuš, Mgr. Kis |
|
MAREC
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Návšteva
knižnice/Beseda so spisovateľkou - Vzdelávacie aktivity v školskej knižnici
„Poézia a próza slovenských autorov“ |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Moja najkrajšia
kniha - výstava kníh v triedach - projektové vyučovanie, výroba vlastnej
knihy (encyklopédie) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Deň v krajine
rozprávok |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Vzácna kvapka
(voda) – Svetový deň vody (22.3) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Recitačné súťaže Novodobo so
Shakespearom, Aj pán Goethe by mal radosť |
5.-9. |
Mgr. Walterová, Mgr. Olšová |
Obvodné kolo súťaže Hviezdoslavov
Kubín |
1. – 9. roč. |
Vyuč. SJL |
Enviro aktivity : Svetový deň
lesov |
5. - 9. roč. |
RNDr. Jakubcová, Mgr. Bejdáková |
Okresné kolo Chemickej
olympiády |
9.r |
RNDr. Jakubcová |
Veľkonočná výzdoba |
1. – 9. roč. |
Všetci |
Deň narcisov |
|
Mgr. Tichá |
Testovanie 9 - 25.3.2021 |
5. – 9. roč. |
Vyuč. V 9. Ročníku |
Okresné kolo Biblickej olympiády -
22.3.2022 |
? |
Mgr. Pudmarčík |
APRÍL
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Návšteva žiakov 1.roč. v MŠ |
1. ročník |
Mgr. Čamajová, Mgr. Branišová |
Návšteva detí z MŠ v 1. roč. |
1. ročník |
Bc. Uváčková |
Rodičovské združenie pre
zákonných zástupcov detí, ktoré idú na zápis |
|
Mgr. Blahutová, Mgr. Branišová, Mgr. A. Cíferská |
Zápis na plnenie
povinnej školskej dochádzky - plánovaný na 12.4. (podľa aktuálnej pandemickej
situácie – aj elektronické prihlasovanie) |
|
Mgr.
Cíferská, Mgr. Branišová |
Veľkonočné
sviatky - ľudové tradície |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Výzdoba triedy a
priestorov školy k veľkonočným sviatkom |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Svetový deň
zdravia - pohybové aktivity, súťaže (7.4.) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Ekodeň - Modrá starenka - zachráňme si našu
planétu (úprava triedy a okolia školy/kresba na asfalt) - Deň Zeme (22.4.) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Divadelné predstavenie v anglickom
jazyku |
všetky |
Mgr. Walterová |
okresné kolo
- Pytagoriáda |
5. - 8. roč. |
Mgr.Košíček Skalová, RNDr. Jakubcová,
Mgr. Porkertová |
Enviro aktivita : Svetový deň
Zeme |
5.-9. roč. |
Mgr. Bejdáková , RNDr. Jakubcová |
Školské kolo Na bicykli
bezpečne |
5.-6. roč. |
Mgr. Walterová |
MÁJ
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
|
Príprava
darčekov ku Dňu matiek, ku Dňu otcov |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Deň
v múzeu – virtuálna prehliadka |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Svetový
deň Pohybom ku zdraviu/ pohybové
aktivity/ (10.5.) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Svetový deň
mlieka - mliečna desiata počas celého
týždňa, alebo vyrobme si mliečnu pochúťku (26.5.) |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Dopravné
ihrisko na školskom dvore – praktický výcvik a teoretické vyučovanie |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
|
Otvorené vyučovanie |
1. - 9. roč. |
všetci |
|
Okresné kolo Na bicykli
bezpečne |
5.-6. roč. |
Mgr. Walterová |
|
Testovanie 5 – 19.5.2021 |
5. ročník |
vyučujúci v 5. roč. |
|
Modrý gombík – UNICEF |
1. - 9. |
Mgr. Slaninková |
|
Škola v prírode Tramptária –
Donovaly 30.5.-3.6. |
4.ročník |
Mgr. Fedáková |
|
JÚN
Akcia |
Triedy |
Zodpovední |
Deti deťom -
Oslava MDD - zábavné vyučovanie/detská
olympiáda |
1.- 9.ročník |
Tr. uč. |
Čo vieš
o hviezdach – exkurzia HVEZDÁREŇ (3.-4.roč.) – mobilné planetárium |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Školský výlet |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Rozlúčka so
školským rokom |
1.- 4.ročník |
Tr. uč. |
Účelové cvičenie |
1.- 9.ročník |
Mgr. Jakuš, Mgr. Kis, Mgr. Pudmarčík |
Slávnostná akadémia |
1.- 9.ročník |
Mgr. Pudmarčíková, Mgr. Pudmarčík |
ŠKD
SEPTEMBER
-
Organizácia
a režim dňa
-
Správanie
sa v klube
-
BOZP
-
Predstavenie
klubu, naše ciele a poslanie, symboly
-
Ciele
na školský rok
-
Zber
očakávaní
-
Jesenná
výzdoba v ŠKD
Počas septembra sme využili prajné jesenné
počasie a babie leto najmä na pobyt vonku. Vychádzky do prírody
a blízkeho okolia školy.
OKTÓBER
-
Zber
gaštanov
-
Zber
jesenných plodov
-
Deň
jablka
-
Pravidelné
vychádzky do blízkeho okolia
-
Úcta
k starším – Divadielko Pod hríbom (1. oddelenie), Čajokrásny pozdrav pre
starých rodičov (2. oddelenie), Fotopozdrav pre starých rodičov (3. oddelenie),
Zdobenie perníkových srdiečok pre starých rodičov (4. oddelenie)
-
Vyrezávanie
tekvíc
-
Šarkaniáda
po oddeleniach
November
V druhej
polovici novembra sme sa jednotlivo po oddeleniach venovali nasledujúcim témam:
-
Prezimovanie
zvierat
-
Adventný
čas
-
Vianočné
pohľadnice pre blízkych, bývalých zamestnancov školy a okolité školy
December
Celý mesiac patril
prevažne Vianociam a prípravám na ne.
-
Vianočná
výzdoba v ŠKD
-
Vianočný
klubový stromček – výroba ozdôb a zdobenie
-
Nácvik
a natáčanie Vianočného pozdravu po oddeleniach pre rodičov a blízkych
-
Hry
v snehu a sánkovačka
-
Mikuláš
po oddeleniach
-
Vianočné
zvyky a tradície
-
Pečenie
medovníkov (prvé a štvrté oddelenie)
Január
V druhej
polovici januára sme sa pokračovali v nasledujúcich témach:
-
Prezimovanie
zvierat, Prikrmovanie vtáctva
-
Pozorovanie
prírody v zime
-
Výtvarné
práce sme venovali kŕmidlám a druhom prezimujúceho vtáctva a tiež Pani
Zime
Február
Celý mesiac patril
prevažne Fašiangom, tradíciám a prípravám na ne.
-
Fašiangová
výzdoba v ŠKD
-
Fašiangová
kuchyňa v našom regióne – zvyky a tradície
-
Nácvik
piesne Fašiangy turíce
-
Pečenie
šišiek po oddeleniach
-
Fašiangové
masky – zábava jednotlivo po oddeleniach
-
Sviatok
Sv. Valentína – výroba prianí pre blízkych
Marec
-
Marec
mesiac knihy – po oddeleniach sme vyrábali leporelá, maľovali rozprávku alebo
vyrábali záložky
-
Rozbeli
sme vychádzky do prírody s pribúdajpcimi slnečnými dňami
-
Vítanie
jari – pozorovanie prírody a jej premien,
-
Určovanie
prvých jarných kvetov – výtvarné činnosti
-
Deň
učiteľov – výroba prianí pre p. učiteľky
Apríl
Apríli sme sa
venovali nasledovným činnostiam:
-
Deň
Zeme
-
Veľká
noc – záujem o tradície, pečenie
Baránkov a zajačikov, výzdoba po oddeleniach
-
Sadenie
semienok (hrach, fazule)
-
Triedenie
odpadu
-
Balenie
a sťahovanie ŠKD z dôvodu prestavby
-
Tvorba
a realizácia programu v provizórnych podmienkach „na behu“
-
ŠKD
participovalo na prípravách na zápis do 1. Ročníka (príprava darčekov,
menoviek)
-
Navštívili
sme kino a zúčastnili sa na tvorivých dieľňach pre Ukrajinské deti.
Máj
V máji sme sa rozrástli
o ukrajinských spolužiakov.
-
Riešenie
nových situácií a komunikácie s ukrajinskými deťmi
-
Po
vyučovaní boli všetky ukrajinské deti v jednom oddelení pri p.v. Zuzke
Falkovej
Témy mesiaca boli:
-
Deň
matiek (piesne, básne, prianie pre mamu)
-
Mláďatá
v prírode
-
Turistické
vychádzky a vychádzky na futbalový štadión (boli nastavené 2x do týždňa
pre pokročilé búracie práce)
-
Opekanie
v prírode
Jún
-
Deň
detí – športovo zábavné popoludnie „Lajkiáda“
-
Deň
otcov 19. jún – výroba prianí a darčekov pre otca
-
Prvé
letné plody
-
Letný
slnovrat – prvý letný deň
-
Návšteva
kultúrneho podujatia – SND Bratislava – Narodil sa chrobáčik
-
Turnaj
vo vybíjanej
-
Zhodnotenie
školského roka
Viaceré aktivity
a činnosti sa z priestorových dôvodov nedali zrealizovať ako
v minulých rokoch, ale pevne veríme že sa prepracujeme k lepším
podmienkam.
Tematické besedy, exkurzie, výlety – podľa aktuálnej ponuky
a pandemickej situácie – doplnené priebežne počas školského roka.
Projekty:
Projekt Leaf - Premena školy zvnútra - odborné vedenie pedagógov a rozšíreného vedenia- mentori, kouči, metodici
Projektová dokumentácia - Rozšírenie kapacít ZŠ- participácia, príprava na odovzdanie projektu
Školský digitálny koordinátor
Letná škola
Charitatívne
projekty |
1. Koľko lásky sa zmestí do jednej
krabičky |
Zdravie
a zdravá výživa |
2. Školské mlieko 3. Školské Brejky - Rajo 4. Školské ovocie |
Medzinárodné
projekty |
5. Erazmus Plus, KA1, KA2 6. Záložka spája školy |
Enviromentálne |
7. Triedenie odpadu |
Vzdelávacie |
8. Projekt Premena školy zvnútra 9. Okresné kolo olympiády v slovenskom jazyku
/organizátori/ 10. Projekt sebadôvery Dove |
Športové
projekty |
Kvôli pandemickej situácii sa neuskutočnili
|
Pandemická situácia v školskom roku 2020-2021 spôsobila
výrazný pokles aktivít oproti predchádzajúcim školským rokom.
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 25.3.2014 - 27.3.2014
Druh inšpekcie: hĺbková
V školskom roku 2021/2022 nebola vykonaná inšpekčná kontrola.
Materiálno-technické podmienky
Škola je
vybudovaná ako účelové školské zariadenie, má vyhovujúce materiálne,
priestorové, technické a hygienické vybavenie. V budove školy na Hlavnej 293
(hlavná budova) sú umiestnené triedy 1. - 9. ročníka ZŠ. Táto budova má tri
podlažia. Na prízemí sa nachádza sekretariát, ekonomické oddelenie, zborovňa,
riaditeľňa, počítačová učebňa, knižnica, hygienické zariadenia, kabinet
upratovačiek, správcu školy a šatne. Vstup do telocvične je na prízemí prepojený chodbou s hlavnou budovou. V
telocvični sú dve šatne s príslušným hygienickým zariadením, chlapčenské
sú na prízemí a dievčenské na prvom poschodí.
Cvičebná plocha má 528 m2. Na prvom poschodí hlavnej
budovy sa nachádza šesť tried, kabinet špeciálneho pedagóga a hygienické
zariadenia. Druhé poschodie hlavnej budovy má dve krídla. Nachádzajú sa tu
triedy a odborné učebne, jazyková a počítačová učebňa. Obidve krídla sú
prepojené enviroučebňou s kabinetom
- toho času trieda. V samostatných prístavbách sú tri triedy ZŠ, ŠKD,
školská jedáleň a hygienické zariadenia. V oplotenom areáli školy sa okrem trávnatej
plochy nachádza futbalové miniihrisko, ihrisko na basketbal/volejbal a
nohejbal. ZŠ má samostatný ohradený trávnatý areál s preliezačkami a
pieskoviskom.
Škola má zriadené a využíva viacero odborných učební a
pracovísk (jednotlivé učebne sú charakterizované v samostatných položkách submenu v sekcii
Vybavenie školy). Odborné učebne a vybavenie tried umožňujú plne realizovať
učebné osnovy a zvolené učebné varianty.
Vybavenie kabinetov je postačujúce, pomôcky pravidelne
obnovujeme a modernizujeme.
Moderné učebné pomôcky umožňujú tvorivejšie a efektívnejšie
formy vyučovania. Vyučujúci i žiaci môžu počas výuky i krúžkovej činnosti
využívať pripojenie na internet v počítačovej učebni, v jazykovom
laboratóriu, v enviroučebni, v mediálnej učebni aj v žiackej knižnici.
Zamestnanci vo všetkých kancelárskych priestoroch
vedenia školy, u pedagógov, v MŠ, u ekonómky školy a vedúcej ŠJ majú prístup k
internetu.
Odborné učebne
• Enviroučebňa – učebňa prírodovedných predmetov –
fyziky, chémie, prírodopisu, biológie (s PC, dataprojektorom, vizualizérom,
keramickou tabuľou, DVD-prehrávačom a videorekordérom) vybudovaná na jar 2009 s
finančnou podporou rady rodičov a Enviroprojektu.
• Počítačová učebňa (s 22 počítačmi, softvérovým
vybavením, dataprojektorom, skenerom, niekoľkými typmi tlačiarní, keramickou
tabuľou, kamerou, digitálnym fotoaparátom).
• Dve jazykové učebne – vybudované na základe
úspešného projektu z ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka
Slovenskej republiky v roku 2019. Vybavenie a zmodernizovanie priestorov za
účelom skvalitnenia vzdelávania žiakov v cudzojazyčnej žiacke stoly, stoličky.
• Žiakom slúži ako odborná učebňa – žiacka kuchynka,
zrekonštruovaná a zmodernizovaná počas leta 2009 z projektu MŠ SR a financií
rady rodičov. Tu získavajú praktické zručnosti a návyky správnej životosprávy a
stravovania. Základy varenia tak získavajú nielen dievčatá, ale po pozitívnej
odozve, aj chlapci.
• Veľká telocvičňa s vybudovaným javiskom, ktorá sa
príležitostne využíva ako spoločenská miestnosť s pódiom, s javiskovým
osvetlením a divadelnou zvukovou technikou. Telocvičňu využívame okrem
športových aktivít na slávnostné akadémie (na začiatku či konci školského roka,
na Vianoce, prípadne na Deň matiek). Súčasťou vybavenia telocvične je mini
posilňovňa. Školské športové plochy ďalej tvoria: futbalové miniihrisko,
basketbalové, volejbalové a nohejbalové ihrisko. Sociálne zariadenia telocvične
prešli v lete 2009 rekonštrukciou vďaka finančnej podpore Bratislavského
samosprávneho kraja.
Strecha telocvične, vymaľovanie interiéru telocvične a
zaradenie šatní prešli rekonštrukciou v lete 2013 za finančnej pomoci
havarijných fondov MŠSR a Obecného úradu obce Častá. Z finančnej dotácie
projektov Asociácie športu na školách sa v hale telocvične vymenila časť
okien v r. 2006 a v r. 2008, v roku 2014 boli vymenené všetky okná.
Komunikácia, v rozvoji čitateľskej gramotnosti
Vybavenie učebne: Interaktívny projektor s tabuľou a softvérom, Softvér k
interaktívnemu projektoru + adaptér pre bezdrôtový prenos obrazu, učiteľský
počítač, klientské stanice, digitálne jazykové laboratórium pre učiteľa aj pre
žiakov,
• Škola má inovovanú žiacku knižnicu s 3 445 titulmi
kníh krásnej literatúry a encyklopédií, CD a DVD. Knižničný fond je vybavený
elektronickým katalógom.
Knižnica poskytuje možnosť vyhľadávania kníh
prostredníctvom internetu.
Škola má zariadený kabinet špeciálneho pedagóga (s PC
a s potrebným výukovým softvérom), ktorý slúži pre potreby žiakov so
špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
• Ekoučebňa - umiestnením zelene a záhradného altánku
v átriu školy máme vytvorenú exteriérovú ekoučebňu pre 30 žiakov, ktorú
využívame na vzdelávacie, telovýchovné a oddychové činnosti školy.
Vybavenie IKT vo všetkých kmeňových triedach a
odborných učebniach.
• Dielňa – stoly a stoličky pre 18 žiakov, katedra,
tabuľa, sklad pomôcok pre techniku.
Odborné učebne a vybavenie tried umožňujú plne
realizovať učebné osnovy a zvolené učebné varianty. Vybavenie kabinetov je
postačujúce, pomôcky pravidelne obnovujeme a modernizujeme.
Moderné učebné pomôcky umožňujú tvorivejšie a efektívnejšie
formy vyučovania.
Vyučujúci i žiaci môžu počas výuky i krúžkovej
činnosti využívať pripojenie na internet v počítačovej učebni, v jazykovom
laboratóriu, v enviroučebni, v mediálnej učebni aj v žiackej knižnici.
Zamestnanci majú prístup k internetu vo všetkých kancelárskych priestoroch
vedenia školy, u pedagógov, v MŠ, u ekonómky školy aj u vedúcej ŠJ.
Súčasťou školských priestorov sú šatne pre žiakov.
Školská jedáleň je moderne zariadená s vybavením prislúchajúcim súčasným
technickým normám. Bola zrekonštruovaná etapovito od roku 2011- 2019.
Škola v spolupráci s obcou pripravila projektovú
dokumentáciu na nadstavbu školy v rámci rozšírenia kapacít ZŠ. Od 1. mája 2022
sa začala rekonštrukcia podľa projektovej dokumentácie.
Od tohto dátumu prevádzkujeme školskú jedáleň
v náhradných, zrekonštruovaných priestoroch Reštaurácie na Vŕšku. Tri
triedy prvého stupňa, 2.A, 2.B a 4.A, sme umiestnili vo Farskom dome sv.
Jozefa, ktorý bol taktiež zrekonštruovaný.
Silné stránky |
Slabé stránky |
ü rodinný typ školy, príjemné, útulné
prostredie vo všetkých priestoroch školy ü dobrý imidž školy ü kvalifikovaný pedagogický zbor ü vysoká kvalifikovanosť
učiteľov cudzích jazykov ü kvalifikované vyučovanie zamerané
na výuku informatiky, zvládnutie online vzdelávania ü záujem učiteľov o ďalšie
vzdelávanie ü školenia učiteľov
zamerané na stimuláciu a podporu zefektívňovania a kvality ich práce ü kvalifikovaná práca so začlenenými
žiakmi ü aplikácia moderných
vyučovacích foriem a metód do vyučovania - projektové vyučovanie, skupinové
vyučovanie, čitateľské dielne ü zapojenosť do
medzinárodnej spolupráce učiteľov v programe Etwinning ü zapojensť do
medzinárodného projektu Erazmus plus ü zapojenosť do nórskych
bilaterárnych projektov ü zapojenie do projektu Premena
školy zvnútra ü získanie Národného
certifikátu kvality za prácu na medzinárodnom projekte ü aktivácia a motivácia
nezapojených žiakov účasťou na medzinárodných videokonferenciách ü organizácia
mimovyučovacích aktivít ü entuziazmus a
motivácia učiteľov ü vytváranie pozitívnej
atmosféry na vyučovaní ü dobré vzťahy medzi
učiteľmi a žiakmi ü rešpektovanie
individuálnych potrieb jednotlivých žiakov
ü aktivizácia žiakov na
verejnosti ü dobré výchovno-vzdelávacie
výsledky žiakov, najmä na I. stupni ü 100 % úspešnosť pri prijímaní
žiakov na stredné a odborné školy, odborné učilištia ü úspešnosť našich absolventov na
stredných školách ü organizácia dvoch obvodných súťaží/tento
školský rok len jednej/ ü úspešnosť našich žiakov na
súťažiach a olympiádach ü vybavenosť školy výpočtovou a
didaktickou technikou ü modernizácia vyučovacieho procesu ü moderné odborné učebne vybavené
modernou technikou: ·
jazykové
laboratórium ·
dve
počítačové učebne ·
odborná
učebňa prírodovedných predmetov ·
EKO
učebňa ·
dielňa ·
výtvarná
učebňa ·
školská
knižnica ·
školská
kuchynka ·
telocvičňa ·
dopravné
ihrisko ·
športoviská v areáli školy ·
futbalové
miniihrisko, basketbalové, volejbalové a nohejbalové ihrisko ü veľmi dobré pokrytie internetom
v priestoroch školy ü existujúce tradičné aktivity ü aktívna prezentácia školy na verejnosti ü otvorené
vyučovanie v MŠ i ZŠ ü aktivity
na získanie mimorozpočtových prostriedkov ü zmodernizované
a zrekonštruované priestory ZŠ, MŠ, ŠKD, jedálne a telocvične ü dobrá
počítačová gramotnosť všetkých pedagogických zamestnancov ü zaangažovanosť pedagogických
zamestnancov do kultúrneho života a športového diania ü dobré vzťahy v rámci pedagogického
zboru ü zodpovednosť a spoľahlivosť
učiteľského zboru ü vysoká kreativita
a flexibilita učiteľov a zamestnancov školy ü ochota zamestnancov ku zmenám ü účinný informačný systém –
zborovňa, web ü vedenie školy je demokratické,
vládne dôvera, aktivita, vysoké pracovné nasadenie aj mimo pracovného času ü ústretovosť voči žiakom
a učiteľom školy ü vytváranie pozitívnej atmosféry na
vyučovaní, priaznivej edukačnej klímy ü rozvíjanie kognitívnych procesov a
funkcií u žiakov ü podpora žiakov v organizovaní
vlastných akcií, besied, kvízov a výtvarných súťaží ü uskutočňovanie výchovy v duchu
humanizmu, demokracie, morálky, práva a proti všetkým formám
intolerancie, násilia, diskriminácie ü vysoká odbornosť vyučovania ü široká ponuka záujmovej činnosti
žiakov ü kladné hodnotenie školy rodičmi,
i ínšpekciou ü úspešnosť projektov ü postupná rekonštrukcia budovy
školy, príjemné prostredie vo všetkých priestoroch školy ü podpora, sponzorstvo a spolupráca
so RR a RŠ ü úspešná prezentácia školy na
verejnosti a v médiách ü školský špeciálny pedagóg
a efektívna spolupráca s ním ü pôsobenie inkluzívneho tímu: psychológ,
sociálny pedagóg, špeciálny pedagóg, asistent učiteľa ü vzdelávanie po skupinách, 5+1, individuálne
pod záštitou inkluzívneho tímu |
·
vyradenie bratislavského
kraja z možnosti zapájať sa do výziev na zlepšenie vybavenosti škôl ·
nedostatok
finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu ·
nedostatok financií na alternatívne vyučovacie materiály ·
nízky záujem rodičov o vyučovacie výsledky žiakov ·
nedostatočná vnútorná motivácia žiakov k učeniu na druhom stupni ZŠ ·
nedostatok
finančných prostriedkov na vybavenie školy modernými IKT ·
Nedostatočne
vybavený exteriér ZŠ i MŠ |
Príležitosti |
Ohrozenia |
· získavanie grantov, príprava
kvalitných projektov, možnosť využitia zapojenia sa do projektov vyhlásených
MŠVVaŠ · efektívne využívanie IKT vo
výchovno-vzdelávacom procese pre zlepšenie dištančného vzdelávania · možnosť komunikovať s deťmi,
rodičmi a inými inštitúciami online · individuálna príprava
talentovaných, ale i zdravotne znevýhodnených žiakov · zavádzanie netradičných metód do
výchovno-vzdelávacieho procesu, inovatívnosť vyučovania sledovaním aktuálnych
webinárov · dobrá spolupráca RR, RŠ, OÚ · ďalšie vzdelávanie zamestnancov
školy · poskytovanie poradenstva v oblasti
porúch učenia a správania sa detí pre rodičov, žiakov školy · získavanie sponzorov, partnerov do
materiálneho rozvoja školy · budovanie pozitívneho image školy
na verejnosti · prezentácia školy na verejnosti · metodické dni medzi školami · swot analýza školy vytvorená
v spolupráci žiakov, rodičov, učiteľov · zavádzanie koučingu a mentoringu
do komunikácie s učiteľmi, žiakmi, rodičmi · spolupráca s inými školami,
krajinami, ostatnými inštitúciami v obci |
· pandemická situácia / Covid 19 · polarizácia spoločnosti · nedostaočná komunikácia s rodičmi kvôli
pandemickej situácii ·
nezáujem
niektorých rodičov o výsledky svojich detí v škole, nezáujem žiakov na
učenie ·
neustále
sa zvyšujúca nepriaznivá ekonomická situácia väčšiny rodičov ·
strata
záujmu vyučujúcich o prácu učiteľa v dôsledku slabého finančného
ohodnotenia a z preťaženia · dištančné vzdelávanie nie je dostatočné pre celkové
vzdelávanie a aj pre individuálny prístup k žiakom · zastaralá IKT technika |
Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9.roč. | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet žiakov | 34 | 13 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Prijímacie konanie na SŠ v roku 2021/22
Prihlásení na SŠ
9. ročník - 25 žiakov
8. ročník - bilingválne štúdium - 2 žiakov
5. ročník - osemročné gymnáziá - 8 žiaci
Prijímacie konanie na SŠ v roku 2021/22
Prijatí na SŠ
9. ročník - 25 žiakov
8. ročník - bilingválne štúdium - 0 žiakov
5. ročník - osemročné gymnáziá - 4 žiaci
Trieda | ANJ | BIO | DEJ | FYZ | GEG | CHE | INF | MAT | OBN | PRI | PRV | SJL | Spr | VLA |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I.A | ||||||||||||||
I.B | 1 | |||||||||||||
II.A | 1,4 | 1,33 | 1,07 | 1,73 | 1 | |||||||||
II.B | 1,13 | 1,27 | 1,07 | 1,53 | 1 | |||||||||
III.A | 1,13 | 1 | 1,25 | 1 | 1,13 | 1 | 1,13 | |||||||
III.B | 1,19 | 1 | 1,19 | 1 | 1,25 | 1 | 1 | |||||||
IV.A | 1,12 | 1 | 1,29 | 1,41 | 1,47 | 1 | 1,47 | |||||||
IV.B | 1,35 | 1 | 1,65 | 1 | 1,35 | 1 | 1,53 | |||||||
V.A | 1,29 | 1,19 | 1,24 | 1,38 | 1 | 1,48 | 1,48 | 1 | ||||||
V.B | 1,68 | 1,36 | 1,36 | 1,3 | 1 | 1,86 | 1,73 | 1 | ||||||
VI.A | 1,72 | 1,39 | 1,56 | 1,28 | 1,33 | 1 | 2,06 | 1,17 | 2 | 1 | ||||
VI.B | 2,06 | 1,69 | 1,5 | 1,69 | 1,63 | 1 | 2,5 | 1,25 | 2,19 | 1,06 | ||||
VII.A | 2,1 | 1,9 | 1,95 | 2,05 | 1,45 | 2,3 | 1,45 | 2,15 | 1,2 | 1,6 | 1 | |||
VII.B | 2,32 | 2,05 | 1,53 | 2 | 1,47 | 2,47 | 1,05 | 2,21 | 1,32 | 1,56 | 1 | |||
VIII. | 1,85 | 1,85 | 2 | 1,96 | 1,44 | 2,67 | 1 | 2,3 | 1,85 | 2,19 | 1,04 | |||
IX. | 1,83 | 1,6 | 1,76 | 1,96 | 1,24 | 2,24 | 1 | 1,96 | 1,4 | 2,2 | 1,07 |
Pri hodnotení a klasifikácii výsledkov žiakov budeme
vychádzať zo zákona NR SR č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní a z Metodického
pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy a aktuálnych pokynov pre
ZŠ. Budeme sa opierať o smernicu na hodnotenie. Budeme uplatňovať tieto
zásady:
·
Budeme dbať na to, aby sme prostredníctvom hodnotenia
nerozdeľovali žiakov na úspešných a neúspešných.
·
Pri celkovom hodnotení vedomostí žiaka budeme prihliadať
na výsledky evalvačných testov realizovaných
v edukačných predmetoch aspoň 2x za polrok. Evalvačné testy budú vyhodnocovať percentuálne zvládnutie predpísaných
štandardov v jednotlivých predmetoch.
·
Pri hodnotení učebných výsledkov žiakov so špeciálnymi
výchovno-vzdelávacími potrebami budeme brať do úvahy možný vplyv zdravotného
znevýhodnenia žiaka na jeho školský výkon.
Hodnotenie žiaka vykonávame podľa úrovne dosiahnutých
výsledkov:
1.
Hodnotenie žiaka sa v rámci vzdelávania podľa tohto zákona
vykonáva podľa úrovne dosiahnutých výsledkov:
Hodnotenie
pre I.stupeň
ZŠ
V tomto školskom roku 2021/2022 – jednotlivé predmety
budeme hodnotiť - kombináciou klasifikácie a slovného hodnotenia. U žiakova 1.
ročníka – kombinované hodnotenie.
Ide o formu hodnotenia, pri ktorej výsledky
niektorých vyučovacích predmetov budeme vyjadrovať stupňom klasifikácie a
niektoré slovne. Kombinované hodnotenie aj v rámci toho istého predmetu.
Na
konci každého klasifikačného obdobia sú žiaci 1. ročníka hodnotení slovne.
Priebežné hodnotenie – kombinované /slovne a známkami/ -
pri hodnotení čiastkových výsledkov a ako prejav žiaka na vyučovacích hodinách
a má hlavne motivačný charakter. Učiteľ berie do úvahy základné vekové a
individuálne osobitosti žiaka a prihliada na jeho mentálnu psychickú a fyzickú
dispozíciu.
Celkové
hodnotenie v jednotlivých vyučovacích predmetoch na konci prvého a druhého
polroka zohľadňuje čo najobjektívnejšie žiakove vedomosti, zručnosti a návyky v
danom vyučovacom predmete – formou slovného hodnotenia - konkrétne slovné
vyjadrenie dosiahnutej úrovne žiaka vo vzťahu k cieľu vyučovania a k možnostiam
žiaka, kvalitatívne posudzovanie žiakovho výkonu vzhľadom na seba samého a
správanie vyjadrené formou slovnej správy. Slovné hodnotenie obsahuje nielen
informácie o dosiahnutých výsledkoch učenia, ale zahŕňa aj postoje žiakov, ich
úsilie a snahu.
Vo
vyučovacích predmetoch 2. - 4. ročníka v komplementárnych vyučovacích
oblastiach – VYV, NBV, TSV, HUV, ETV, PVC + HIN len v druhom ročníku
podľa školského vzdelávacieho programu neklasifikujeme, na vysvedčení a v
katalógovom liste sa uvedie namiesto klasifikačného stupňa slovo
absolvoval/neabsolvoval:
a)
absolvoval, ak sa žiak aktívne zúčastňoval na vyučovacom procese daného
predmetu alebo ak bol žiak prítomný na vyučovacej hodine, aj keď zo závažných
objektívnych dôvodov nepracoval,
b) neabsolvoval, ak žiak zo závažných dôvodov
nemohol vykonávať požadované intelektuálne a motorické činnosti, a preto sa na
vyučovacom predmete ospravedlnene nezúčastňoval; ak žiak na vyučovacej hodine
nepracoval, nevie uplatniť svoje vedomosti a zručnosti ani na podnet učiteľa,
celkové hodnotenie takého žiaka je neprospel.
Prospech žiaka v 2. – 4. ročníku v hlavných vyučovacích
predmetoch: SJL, MAT, VLA, ANJ, IFV, PRI sa klasifikuje týmito
stupňami:
1 – výborný,
2 – chválitebný,
3 – dobrý,
4 – dostatočný,
5 – nedostatočný.
Pre
II. stupeň ZŠ:
1.
vzdelávacie oblasti hlavných predmetov budú –
klasifikované známkou
2.
predmety v komplementárnej
oblasti hodnotené slovne (NBV,NBE, ETV, VYV, HUV,TEH, TSV)
2.
druhý cudzí jazyk a RAJ budú – hodnotené slovne -opisne
3.
KAJ a výchovné predmety – slovom absolvoval
Pri
hodnotení a klasifikácii žiaka so ŠVVP sa zohľadňuje jeho porucha či
postihnutie.
Prospech
žiaka 1. - 9. roč. sa v jednotlivých vyučovacích predmetoch klasifikuje týmito
stupňami:
·
1 – výborný,
·
2 – chválitebný,
·
3 – dobrý,
·
4 – dostatočný,
·
5 – nedostatočný.
Správanie
žiaka sa klasifikuje stupňami:
·
1 – veľmi dobré,
·
2 – uspokojivé,
·
3 – menej uspokojivé,
·
4 – neuspokojivé.
Klasifikácia
všetkých písomných previerok vedomostí sa pridržiava pri percentuálnom
hodnotení nasledovnej stupnice:
·
výborný 100 – 90 %
·
chválitebný 89 – 75 %
·
dobrý 74 – 50 %
·
dostatočný 49 – 30 %
·
nedostatočný 29 – 0 %
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli |
---|---|---|---|
I.A | 17 | 17 | 0 |
I.B | 18 | 18 | 0 |
II.A | 17 | 17 | 0 |
II.B | 15 | 15 | 0 |
III.A | 19 | 19 | 0 |
III.B | 16 | 16 | 0 |
IV.A | 17 | 17 | 0 |
IV.B | 18 | 18 | 0 |
V.A | 21 | 21 | 0 |
V.B | 22 | 22 | 0 |
VI.A | 21 | 21 | 0 |
VI.B | 17 | 17 | 0 |
VII.A | 22 | 22 | 0 |
VII.B | 20 | 20 | 0 |
VIII. | 27 | 27 | 0 |
IX. | 29 | 29 | 0 |
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
679 822,00 Eur
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť
0 Eur
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
9 440,00 Eur
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít
ŠKD 11 483,70 Eur, MŠ 9 402,29 Eur
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov
Erazmus príjmy 4 576 Eur
Lyžiarsky výcvik 1 500 Eur
Škola v prírode 2 900 Eur
Podpora pre deti z Ukrajiny 5 000 Eur
Voľnočasové aktivity
Voľnočasové
aktivity boli v školskom roku 2021/2022 boli
z časti ovplyvnené pandemickou situáciou riadili sme sa rozhodnutím ministra školstva slovenskej
republiky. V druhej polovici šk. roka sa uskutočnili akcie typu: lyžiarsky
výcvik, škola v prírode a výlety a exkurzie.
Ponuka krúžkov v šk. roku 2021/22 |
||
Mgr. Jozef Jakuš |
Cvičenia z matematiky pre 9. ročník |
9. roč. |
Mgr. Zuzana Pudmarčíková |
Cvičenia zo SJL 9. ročník |
9. roč. |
Mgr. Denisa Polakovičová |
Krúžok španielskeho jazyka |
7., 8., 9. ročník |
Mgr. Ľubica Cíferská, Mgr. Martina Gríková |
FK Rozárka |
1. a 2. stupeň |
Mgr. Monika Walterová |
Rozhlasový krúžok |
2. stupeň |
Mgr. Zuzana Čamajová |
Knižničný tím |
1. a 2. stupeň |
Mgr. Zuzana Čamajová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 1.B |
1.B trieda |
Mgr. Ľubica Cíferská |
Triedne mimoškolské aktivity pre 4.B |
4.B trieda |
Mgr. Martina Gríková |
Triedne mimoškolské aktivity pre 3.A |
3.A trieda |
Mgr. Karolína Fedáková |
Triedne mimoškolské aktivity pre 4.A |
4.A |
Mgr. Zlatka Blahutová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 3.B |
3.B |
Mgr. Anna Klasová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 2.A |
2.A |
Mgr. Katarína Branišová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 1.A |
1.A |
Mgr. Žofia Lipovská |
Triedne mimoškolské aktivity pre 2.B |
2.B |
Mgr. Richard Kis |
Triedne mimoškolské aktivity pre 5.A |
5.A trieda |
Mgr. Andrea Slaninková |
Triedne mimoškolské aktivity pre 5.B |
5.B trieda |
Mgr . Adriana Olšová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 6.A |
6.A trieda |
RNDr. Mgr.Iveta Jakubcová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 6.B |
6.B trieda |
Mgr. Adriana Tichá |
Triedne mimoškolské aktivity pre 7.A |
7.A trieda |
Mgr. Tamara Bejdáková |
Triedne mimoškolské aktivity pre 7.B |
7.B trieda |
Mgr. Monika Walterová |
Triedne mimoškolské aktivity pre 8. roč. |
8.roč. |
Mgr. Zuzana Pudmarčíková |
Triedne mimoškolské aktivity pre 9.roč. |
9.roč |
Spolupráca školy s rodičmi
Spoluprácu
školy a rodičovskej verejnosti, fary možno hodnotiť veľmi pozitívne. Rodičia
nám boli počas školského roka a aktuálnej situácie ochotní pomáhať. Rodičia sú
našim najväčším a
pravidelným sponzorom. Kooperácia
s Radou rodičov
je na vysokej úrovni. Ďakujeme za
zištnú i nezištnú pomoc, spoluprácu a pochopenie!
Jeden žiak, Lukáš Balažovič, z druhého stupňa je od 14.4.2021 umiestnený v LVS Bratislava. Bližšie informácie nájdete u sociálneho pedagóga našej základnej školy, PhDr. Drexlerovej Barbory PhD.
Vypracoval: Mgr.Jozef Jakuš
V Častej, 21..september 2022
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 21.september 2022
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi obce Častá schváliť správu o výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2021/2022
...........................................................................................
Ing. Peter Tatranský PhD. - predseda RŠ ZŠ s MŠ Častá
Stanovisko zriaďovateľa:
Obec Častá
Správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2021/2022
schvaľuje - neschvaľuje
.........................................................................
Mgr. Robert Lederleitner - starosta obce Častá
Powered by aSc EduPage