2020/2021
Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z. § 2. ods. 1 a
Údaje o škole
Názov školy Základná škola s materskou školou Častá, Hlavná 293, 900 89 Častá Adresa školy Hlavná 293, 900 89 Častá Telefón +421 33 6495 211 E-mail riaditelka@zscasta.sk WWW stránka zscasta.edupage.org Vedúci zamestnanci školy
Priezvisko, meno Telefón Služ. mobil e-mail Riaditeľ Mgr. Adriana Cíferská 033 6495211 0911 388 466 riaditelka@zscasta.sk ZRŠ pre ZŠ Mgr. Jozef Jakuš 033 6495211 0911 971 405 zastupca@zscasta.sk ZRŠ pre MŚ Bc. Janette Uvačková 033 6495210 ms@zscasta.sk Hlavná vychovávateľka v ŠKD Ing. Daša Detvanová 033 6495211 0914 240 744 skd@zscasta.sk Vedúca školskej jedálne Eva Heldová 033 6404007 jedalen@zscasta.sk Rada školy
Titl., priezvisko, meno Kontakt predseda Ing. Peter Tatranský PhD. pedagogickí zamestnanci Mgr. Filip Pudmarčík p. Liana Hroncová ostatní zamestnanci p. Eva Heldová zástupcovia rodičov Mgr. Katarína Tatranská Mgr. Zuzana Roedolf Ing. Jana Jakušová Ing. Zuzana Vandáková zástupca zriaďovateľa Ing. Peter Tatranský PhD. iní Mgr. František Kašický Mgr. Ľubica Cíferská Mgr. Ľubica Opálková § 2. ods. 1 b
Údaje o zriaďovateľovi
Názov Obec Častá Sídlo Hlavná 168 Telefón 0336495427 E-mail podatelna@casta.sk § 2. ods. 1 c
Činnosť rady školy a poradných orgánov školy
VEDÚCI MO
1. plánovito koordinujú a kontrolujú činnosť jednotlivých vyučujúcich v rámci svojej MO,
2. kontrolujú a koordinujú výchovno-vzdelávací proces medzi 1. a 2. stupňom, ako aj medzipredmetové vzťahy,
3. vzájomnými hospitáciami zvyšujú úroveň vyučovacieho procesu.
MO
1. METODICKÉ ZDRUŽENIE 1. STUPŇA A ŠKD
2. PREDMETOVÁ KOMISIA JAZYKOV
3. PREDMETOVÁ KOMISIA PRÍRODOVEDNÝCH PREDMETOV
V priebehu roka v rámci covid situácie sa predmetové komisie na 2. stupni spojili do jedného metodického orgánu a zasadnutia boli spoločné.
METODICKÉ ZDRUŽENIE 1. STUPŇA A ŠKD
Termín
Uznesenie
25.8.2020
MZ 1. stupňa a ŠKD berie na vedomie:
- org. a prevádzkový poriadok
- návrh na hodnotenie a klasifikáciu žiakov, plán práce MZ
- triedne pravidlá opierajúcich sa o šk. poriadok počas celého roka
- pedagogickú dokumentáciu na šk. rok 2020/2021, elektronickú triednu knihu a klasifikáciu, dochádzkový systém
MZ ukladá:
- naďalej dodržiavať hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. A prevádzkový poriadok
termín: stály zodp.: tr. Uč.,
- dodržiavať jednotné triedne pravidlá
termín: stály zodp.: tr. Uč.,
- dôsledne a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu, kritériá na hodnotenie
termín: september 2020 zodp.: tr. Uč.,
- pripraviť slávnostný začiatok šk. roka
termín: 2.9.2020 zodp.: Mgr. Klasová, Mgr. Lipovská
- pripraviť triedy a učebnice pre 1. roč.
termín: 27.8.2020 zodp.: tr. Uč., Mgr. Fedáková
- predložiť návrh na hodnotenie a klasifikáciu na 1. stupni, plán práce MZ
termín: 2.9.2020 zodp.: vedúca MZ
- vykonať mapovanie priebehu dištančného vzdelávania v mesiacoch marec – jún 2020 s cieľom zistiť, aké prekážky (technické, osobné) nastali na strane na strane žiakov a navrhnúť spôsob ich odstránenia alebo minimalizácie dôsledkov v prípade nutnosti opätovného prerušenia vyučovania
termín: 2.- 4. 9. 2020 zodp.: tr. Uč.
- vykonať zisťovanie úrovne vedomostí a zručností žiakov po ukončení prerušenia školského vzdelávania v školách
termín: do 31.10.2020 zodp.: všetci vyučujúci
- jesenná výzdoba priestorov školy a tried
termín: október 2020 zodp.: tr. Uč.
- pripraviť záložky – Medzinárodný deň školských knižníc – výroba záložky – Záložka do knihy spája školy
termín: október/november zodp.: tr. Uč, vyučujúce VYV
11.11.2020
Ukladá:
- predložiť návrh na úpravu hodnotenia – klasifikácie predmetov – hudobná výchova a telesná a športová výchova – z klasifikácie známkou na slovné hodnotenie – absolvoval/neabsolvoval – na základe Usmernenia k postupu škôl a školských zariadení pri realizácií výchovno-vzdelávacieho procesu počas mimoriadnej situácie v súvislosti s ochorením Covid-19 – telesná a hudobná výchova sa nad rámec opatrení vyplývajúcich z manuálov opatrení pre školy a školské zariadenia, bez ohľadu na farbu semaforu predmetnej školy, odporúča realizovať len teoretickou formou.
- dôsledne a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu:
a, analýzu výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy
b, javovú analýzu štvrťročných previerok, opatrenia
termín: november 2020 zodp: vš. vyučujúce
- naďalej dodržiavať hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. a prevádzkový poriadok
termín: stály zodp.: tr. uč.
- zrealizovať rodičovské združenia – online
termín: november 2020 zodp.: tr. učitelia 1.- 4.ročníka
- starostlivo pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď. bod 4
termín: november 2020 – január 2021 zodp: vš. vyučujúce
- priebežne sledovať aktuálnu situáciu, usmernenia, zúčastňovať sa podľa ponuky – vzdelávania, online webináre a pod.
termín: stály zodp: vš. vyučujúce (triedy)
20.1.2021
Ukladá:
- dôsledne a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu:
a, analýzu výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, elektronická klasifikácia
b, pripraviť podklady na výpisy vysvedčení
termín: 22.1.2021 zodp.: vš. vyučujúce
- starostlivo pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď. bod 4, podľa aktuálnej situácie a možností (nakoľko online – dištančné vzdelávanie od 11.1.2021)
termín: február – apríl zodp: vš. vyučujúce
- priebežne sledovať aktuálnu situáciu, usmernenia, zúčastňovať sa podľa ponuky – vzdelávania, online webináre, vytváranie si zdrojov, materiálov na podporu online vzdelávania a pod.
termín: stály zodp: vš. vyučujúce (triedy)
- vyučovanie v online režime – dištančné vzdelávanie, podľa aktuálnych pokynov
termín: stály zodp: vš. vyučujúce (triedy)
- spolupráca s IT, ŠKD
termín: stály zodp: vš. vyučujúce (triedy)
19.4.2021
Ukladá:
- dôsledn a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu:
a, analýzu výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy, pochvaly, elektronická klasifikácia, dochádzka
termín: 20.4.2021 zodp.: vš. vyučujúce
- starostlivo pripraviť a uskutočniť triedne aktivity podľa výberu z plánu práce MZ, viď. bod 4, podľa aktuálnej situácie a možností – Deň Zeme a pod.
termín: apríl – jún zodp: vš. vyučujúce
- priebežne sledovať aktuálnu situáciu, zmeny v usmerneniach, zúčastňovať sa podľa ponuky – vzdelávania, online webináre, vytváranie si zdrojov, materiálov na podporu online vzdelávania a pod.
termín: stály zodp: vš. vyučujúce
- naďalej dodržiavať hygienicko-epidemiologické opatrenia a org. A prevádzkový poriadok
termín: stály zodp.: tr. uč.
14.6.2021
Ukladá:
- dôsledne a v stanovenom termíne vypracovať predpísanú dokumentáciu:
a, analýzu výchovno-vzdelávacích výsledkov triedy
b, upratať triedy, odovzdať učebnice
termín: 25.-29.6.2021 zodp.: tr. uč.
- uskutočniť naplánované školské výlety:
žiaci 3.B – ZOO BA termín: 28.6.2021
žiaci 4. ročníka – Baťov kanál termín: 17.6.2021
žiaci - 1. ročníka, 2.ročníka a 3.A ročníka: Opekačka, ČK
termín: 24.6.2021 zodp.: tr. uč.
Činnosť metodického združenia /MZ/ zameraná na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov, na ich reflexiu, zefektívňovanie výchovnovzdelávacieho procesu, na identifikovanie silných a slabých stránok výchovnovzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov, na realizovanie interného vzdelávania podporujúceho rozvíjanie odborných kompetencií učiteľov a na monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov detí. Vnútornú kontrolnú činnosť zameriame na systematické sledovanie kvality výchovy a vzdelávania, na výchovu a vzdelávanie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Pozornosť venovaná definovaniu výchovno-vzdelávacích cieľov konzistentne formujúcich osobnosť dieťaťa, rešpektujúcich taxonómie cieľov, zaraďovaniu kooperatívnych, interaktívnych a zážitkových foriem učenia sa založených na skúsenostiach prepojených so životom, napomáhaniu rešpektovania a nadobúdania demokratických hodnôt, rozvíjaniu občianskych a sociálnych kompetencií detí.
Správa MZ pre 1. stupeň a ŠKD za šk. rok 2020/2021
Od septembra do decembra 2020 – prezenčná forma vyučovania. Od januára do marca 2021 prebiehalo v škole vyučovanie mimoriadnym spôsobom v súlade s nariadeniami hlavného hygienika a Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu. O spôsobe vyučovania, metódach, formách a hodnotení základné informácie v Správe o výchovno-vzdelávacej činnosti za 1. st. a ŠKD:
Učíme na diaľku - počas prerušenia vyučovania na 1. stupni prebiehalo vzdelávanie žiakov dištančnou formou podľa upraveného rozvrhu - prvoradým cieľom bolo pomôcť žiakom, aby sa mohli ďalej vzdelávať. Zároveň v plnej miere sme sa snažili zohľadniť náročnú situáciu. Podstatou efektívnej náhrady prezenčného vyučovania bola vzájomná komunikácia a spätná väzba, ktorá bola pre nás veľmi dôležitá.
Ako prebiehalo vzdelávanie na prvom stupni – učíme na diaľku – v dištančnej forme:
vzdelávanie prebiehalo prostredníctvom elektronickej komunikácie s pedagogickými zamestnancami školy nasledujúcimi formami:
·On-line vyučovanie podľa rozvrhu – v čase od 8:00 do 10:00 hod. - využívaním aplikácie Microsoft Teams, prípadne podľa dohody,
·zadania na overenie pochopenia učiva - kvízy, prezentácie, projekty na samostatnú prácu,
·prostredníctvom edukačného portálu EduPage,
·prostredníctvom e-mailovej komunikácie,
·úlohy zadané učiteľom žiaci spracovávali podľa harmonogramu, ktorý určil učiteľ a informoval o termíne odovzdania úloh,
·z jednotlivých predmetov dostávali úlohy cez edupage (približne podľa platného rozvrhu hodín alebo ITV) v primeranom rozsahu a primeranej náročnosti,
·posielanie úloh na precvičenie učiva (PZ, listy, doplňovačky, …),
·priebežné hodnotenie počas prerušeného vyučovania sa vo všetkých ročníkoch na 1. stupni základnej školy v čase mimoriadnej situácie hodnotilo formou slovného komentáru.
Slovným komentárom sme priebežne hodnotili jednotlivé podklady z predmetov, ktoré mali charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Malo motivačný charakter, pomenovalo žiakom chyby, ktoré robili a navrhovali postup pri ich odstraňovaní. A taktiež značne individualizovaný charakter, zohľadňovalo vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliadalo na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.
Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získaval učiteľ v čase prerušeného vyučovania najmä z portfólií žiackych prác a rozhovorov so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi boli - projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
Rodičia na dobrovoľnej báze posielali vypracované zadania – na všetky dostávali žiaci priamu spätnú väzbu s upozornením na chyby – pochvalou a ďalším povzbudením.
Ak dlhší čas žiak nereagoval na zadané úlohy – triedny učiteľ následne kontaktoval zákonného zástupcu.
Takáto organizácia sa čiastočne upravila pre žiakov, ktorí po nástupe žiakov do školy zostali doma. Od 22. februára/8. marca - nástup bol na dobrovoľnosti, časť žiakov sa naďalej vzdelávala predošlým spôsobom. Jednotlivé nástupy žiakov podľa usmernenia.
Žiakom, ktorí sa nezúčastňovali vzdelávania v škole – tr. uč. posielal materiál podľa upraveného rozvrhu v rámci svojich možností.
Pohybové aktivity zaradené denne – do vyučovacieho procesu.
Harmonogram je orientačný priebežne ho môže upravovať tr. uč. podľa potrieb, požiadaviek.
Vyučovanie prebiehalo bez zvonenia.
Metódy a obsah vzdelávacích a záujmových činností sú prispôsobené zloženiu konkrétnej skupiny a úrovni ich vedomostí, znalostí a zručností.
Napriek náročnej situácii sme zvládli TVVP. Všetci žiaci si zaslúžia pochvalu za zvládnutie tejto mimoriadnej nečakanej situácie. V priebehu pár dní sa dokázali naučiť pracovať s technológiami, online komunikovať pomocou Teamsu, odovzdávať a vypracovávať úlohy cez edupage alebo u žiakov 3.-4.ročníka aj v OneNote, samostatne tvoriť, natáčať videá, zorganizovať si svoj čas a rozvrhnúť si jednotlivé úlohy, aby ich vypracovali do stanoveného limitu a mnoho ďalšieho – čo sme zohľadnili aj v cene riaditeľa školy a pochvale od tr. učiteľa.
PK JAZYKOV A SPOLOČNÝCH ZASADNUTÍ PK 2. STUPŇA
Termín
Uznesenie
8.9.2021
Ukladá:
- zodpovedne vypracovať všetky potrebné pedagogické. dokumenty v stanovených termínoch - zapracovať pripomienky členiek komisie do plánu práce komisie
20.9.2021
Schvaľuje:
- Plán práce PK CJ na rok 2020/21 a ostatné prílohy
Ukladá:
- zodpovedne plniť úlohy z plánu práce – úloha trvalá zodp.: všetky členky komisie
Príloha č. 1 – Plán práce Komisie jazykov na šk. rok 2020/21
Príloha č. 2 - Plán aktivít Komisie jazykov na šk. rok 2020/21
Príloha č. 3 – Návrh opatrení pri prechode na dištančné vzdelávanie
9.2.2021
Berie na vedomie:
- správy jednotlivých členiek /podľa zoznamu v tabuľkovej prílohe/ o ich výchovno-vzdelávacej činnosti počas dištančného vzdelávania
Ukladá:
- odstrániť prípadné nedostatky v súlade s dokumentom Organizácia dištančného vzdelávania v termíne uvedenom v bode 3
zodp. všetky členky PK
- dať priestor na zdieľanie skúseností kolegyniam, ktoré nedostali slovo, na najbližšom zasadnutí /prípadne po odstránení nedostatkov/
zodp. vedúca PK v spolupráci s konkrétnymi kolegyňami
- odovzdať vzorové klasifikované materiály uvedené v bode 3 v
termíne do 15.2.2021 zodp. Všetky členky PK
- zorganizovať workshop k hodnoteniu a klasifikácii na precvičenie si zručnosti hodnotenia a klasifikácie v súlade s platnou legislatívou v
termíne do 24. 2.2021 zodp. Vedúca PK
· pokračovať v hospitačnej činnosti zodp.: vedúca PK
·realizovať návštevy vyučovacích hodín medzi kolegyňami - minimálne raz do týždňa, záznamy viesť v TK
zodp. všetky členky PK
17.4.2021
Schvaľuje:
- klasifikáciu cudzích jazykov v 3. Štvrťroku 2020/21
Ukladá:
- Uskutočniť:
a, šk. kolo súťaže Hviezdoslavov Kubín
- plniť ostatné ciele vyplývajúce z plánu práce PK
termíno: trvalý všetci členovia komisie
- dôsledne sa pripraviť na návrat do prezenčnej formy vzdelávania
zodp. všetky členky komisie
17.6.2021
Schvaľuje:
- klasifikáciu predmetov jazykov v 2. polroku 2020/21
Ukladá:
- dôsledne a včas odovzdať požadovanú pedagogickú dokumentáciu
zodp. všetky členky komisie
SPOLOČNÉ ZASADNUTIA PK 2. STUPŇA:
Termín
Uznesenie
25.8.2021
Ukladá:
- preštudovať Sprievodcu šk. rokom 2020/21
zodp. všetci vyučujúci
- zapracovať tr. hodinu do rozvrhu tried
zodp. tr. učiteľky
- predložiť pg. rade návrh na hodnotenie a klasifikáciu v šk. roku 2020/21
26.10.2021
Schvaľuje:
- Návrh Organizácie dištančného vzdelávania
termín do: od 26.10.2020
Ukladá:
- Dôsledne dodržiavať pravidlá dištančného vzdelávania spracované v dokumente Organizácia dištančného vzdelávania
zodp. všetci vyuč.
- Zorganizovať metodické stretnutie na zdieľanie skúseností z predchádzajúceho dištančného vzdelávania
termín 28.10.2020 zodp. Mgr. Walterová
3.12.2020
Berie na vedomie:
- prípravu online vianočnej akadémie
termín: do 11.12.2020 zodpovední: triedni učitelia
- správu o slaboprospievajúcich žiakoch
Ukladá:
- preštudovať Metodický pokyn na hodnotenie a klasifikáciu 22/2011, Metodické usmernenie zo 16.11.2020, dodatok k šk. poriadku
termín: trvalý
- dôsledne využívať online konzultačné hodiny na aktivizáciu slabších žiakov /takýchto žiakov pozývať na konkrétny čas/
termín: trvalý
- oznamovať termíny online konzultácií pre slaboprospievajúcich žiakov rodičom i žiakom formou správy v Edupage vopred
termín: trvalý
- pri slaboprospievajúcich žiakoch si viesť záznamy o ich aktivite na hodinách termín: trvalý - umožniť slaboprospievajúcim žiakom vypracovať zadania v papierovej forme a priniesť do školy termín: trvalý - všetky problémy so vzdelávaním žiakov /výrazné zhoršenie žiaka v predmete, absencia na hodinách, žiadna aktivita na hodinách, neplnenie povinností/ konzultovať s tr. učiteľom, ktorý zabezpečí komunikáciu s rodičmi takýchto žiakov
- zverejňovať domáce úlohy do 14:00h v Edupage i vo Onenote
termín: trvalý
- dodržiavať skladbu hodnotiacich kritérií uvedenú v dodatku k šk. poriadku termín: trvalý Plniť uvedené úlohy sú povinní všetci členovia PK 2. stupňa
Schvaľuje:
– návrh Dodatku k šk. poriadku s navrhovanými doplneniami
20.1.2021
Ukladá:
- aktualizovať dochádzku v ETK
termín: do 25.1.2021 zodpovední: triedni učitelia
- aktualizovať EKH
termín: do 25.1.2021 zodpovední: všetci učitelia
- skontrolovať skladbu známok z jednotlivých predmetoch
termín: do 25.1.2021 zodpovední: vedúci PK
- vypracovať výkazy práce PRÁCE NA DOMA
termín: do 29.1.2021 zodpovedný: všetci učitelia
- dodržiavať TVVP
termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- riadiť sa pri hodnotení žiakov najmä Metodickým pokynom k obsahu vzdelávania počas dištančného vzdelávania, Smernice na hodnotenie ZŠ s MŠ Častá a dodatkom k školskému poriadku.
termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- príprava žiakov na olympiády 2020/2021 termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- pokračovať v príprave žiakov na vyššie stupne súťaží v školskom roku 2020/2021 termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- zverejňovať všetky oznamy pre žiakov a rodičov na edupage,
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- príprava žiakov na prijímacie skúšky a Testovanie 9 2020/2021
termín: máj, jún 2021 zodpovední: Mgr. M. Porkertová, Mgr. Z. Pudmarčíková
PRÍRODOVEDNÁ KOMISIA:
Termín
Uznesenie
3.9.2020
Schválenie plánu práce PK
12.11.2020
Berie na vedomie:
- dodatok zmluvy k pracovnej činnosti o home Office
- navýšenie mobilných dát a volaní pre učiteľov
- informácie o uskutočnených rodičovských združeniach v jednotlivých triedach
Schvaľuje:
- zapracovanie komplementárnych oblastí do vyučovania predmetov hlavných vzdelávacích oblastí počas dištančného vzdelávania od 26.10.2020
- napísať rodičom slaboprospievajúcich a neprospievajúcich žiakov oznam o prospechu ich detí elektronickou formou
- na pedagogickej rade navrhnúť schválenie hodnotenia výchov slovom ABSOLVOVAL
Ukladá:
- počas celého školského roka 2020/2021 intenzívne pripravovať žiakov na súťaže a olympiády
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- z edupage vložiť do SharePointu klasifikačnú správu triedy
termín: 16.11.2020 zodpovední: triedni učitelia
- vyhodnotiť upomienky za prospech a výchovné opatrenia za 1.štvrťrok 2020/2021
termín: 18.11.2020 zodpovední: triedni učitelia
- venovať zvýšenú pozornosť slabým žiakom a žiakom s poruchami učenia
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- hospitačnú činnosť počas online vzdelávania
termín: trvalý zodpovední: Mgr.Walterová, Mgr.Jakuš,
RNDr.I.Jakubcová
20.1.
Berie na vedomie:
-vytvorenie tímov pre všetky triedy v Teamse
- poznámky i prácu na hodinách(ako zadania, videá, ppt, domáce úlohy) vkladať do OneNote do knižnice obsahu a do súborov
- zadávanie domácich úloh cez Edupage, niektorí vyučujúci i cez OneNote
- písomky z MAT vypracovávať do zošita alebo na papier a následne žiaci posielajú fotografiu svojej práce
Schvaľuje:
- neuskutočnenie štvrťročných písomných prác z MATEMATIKY ako sa uskutočňovali počas prezenčnej výučby, ale žiaci vypracovávajú previerky, kde sú preskúšaní len z JEDNÉHO JAVU
- z ostatných premetov prebiehajú online testy, ktorých časový limit je len časť z vyučovacej hodiny
- u všetkých členov PK dostatočnú diferenciácia známok k polročnej klasifikácii(testy, aktivita, dobrovoľné úlohy, ppt, projekty, praktické aktivity)
Ukladá:
- aktualizovať dochádzku v ETK
termín: do 25.1.2021 zodpovední: triedni učitelia
- aktualizovať EKH
termín: do 25.1.2021 zodpovední: všetci učitelia
- skontrolovať skladbu známok z jednotlivých predmetoch
termín: do 25.1.2021 zodpovední: vedúci PK
- vypracovať výkazy práce PRÁCE NA DOMA
termín: do 29.1.2021 zodpovedný: všetci učitelia
- dodržiavať TVVP
termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- riadiť sa pri hodnotení žiakov najmä Metodickým pokynom k obsahu vzdelávania počas dištančného vzdelávania, Smernice na hodnotenie ZŠ s MŠ Častá a dodatkom k školskému poriadku.
termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- príprava žiakov na olympiády 2020/2021
termín: trvalý zodpovední: členovia PK
- pokračovať v príprave žiakov na vyššie stupne súťaží v školskom roku 2020/2021
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- zverejňovať všetky oznamy pre žiakov a rodičov na Edupage,
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- príprava žiakov na prijímacie skúšky a Testovanie 9 2020/2021
termín: máj, jún 2021 zodpovední: Mgr. M. Porkertová, Mgr. Z. Pudmarčíková
- dodržiavať TVVP všetkými vyučujúcimi( k presunu tematických celkov došlo len v niektorých ročníkoch z MATEMATIKY: 5.-7. ročník)
termín: trvalý zodpovední: všetci vyučujúci
- online hospitačnú činnosť ( zatiaľ prebehli hospitácie len u 2 členov PK, pokračovať budú v nasledujúcich týždňoch)
termín: trvalý zodpovední: Mgr.Walterová, Mgr.
Jakuš, RNDr.I Jakubcová
19.4.
Berie na vedomie:
- analýzu výchovno-vzdelávacích výsledkov v 3. štvrťroku 2020/2021
Schvaľuje:
- napísať rodičom slaboprospievajúcim žiakov prostredníctvom Edupage správu o prospechu ich detí
Ukladá:
- uskutočniť chýbajúce praktické aktivity a laboratórne práce v závislosti od možností žiakov a časového horizontu
termín: do júna 2021 zodpovední: všetci vyučujúci BIO, FYZ a CHEM
- dodržiavať TVVP
termín: trvalý zodpovední: všetci členovia
- príprava žiakov na prijímacie skúšky a Testovanie 9 MAT 2020/2021
termín: máj - jún 2021 zodpovedný: Mgr. Monika Porkertová
RADA ŠKOLY:
Termín
Uznesenie
26.08.2020
Uznesenie: 01/2020 - RŠ berie na vedomie informáciu o organizačných a prevádzkových opatrenia v školskom roku 2020/2021 v súvislosti s vírusom COVID 19.
Uznesenie: 02/2020 - RŠ berie na vedomie informáciu o počtoch žiakov v ZŠ a MŠ Častá na školský rok 2020/2021.
Uznesenie: 03/2020 - RŠ berie na vedomie návrh školského vzdelávacieho programu a výchovného programu pre školský rok 2020/2021 a informáciu o pedagogicko-organizačnom a materiálno-technickom zabezpečení výchovno-vzdelávacieho procesu.
Uznesenie: 04/2020 - Rada školy berie na vedomie Správu o výsledkoch výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2019/2020 a odporúča zriaďovateľovi Správu o výsledkoch činnosti za školský rok 2019/2020 schváliť bez výhrad.
Uznesenie 05/2020 - RŠ berie na vedomie informáciu o plánovanej nadstavbe ZŠ Častá.
16.4.2021
Uznesenie: 01/2021 - Rada školy schvaľuje Správu o výsledkoch hospodárenia základnej školy za rok 2020 a odporúča zriaďovateľovi správu schváliť bez výhrad.
10. 7.2021
Z á p i s n i c a
z výberového konania na obsadenie funkcie riaditeľa
Základnej školy s MŠ, Hlavná č. 293, 900 89, Častá / k nahliadnutiu u predsedu Rady školy, Ing. Petra Tatranského, PhD.
Uznesenie: 02/2021
Rada školy (vrátane delegovaných zástupcov) pri Základnej škole s MŠ v Častej, Hlavná č. 293, prijala na svojom zasadnutí nasledovné uznesenie:
„Výberové konanie prebehlo podľa vopred prijatých kritérií a v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Na základe výsledkov výberového konania rada školy navrhuje zriaďovateľovi, vymenovať do funkcie riaditeľa Základnej školy s materskou školou v Častej, Hlavná 293, kandidátku Mg. Adrianu Cíferskú“.
2.9.2021
1. Návrhy na počty prijímaných žiakov a návrhy na počty tried
Uznesenie: 03/2021 - RŠ berie na vedomie informáciu o počtoch žiakov v ZŠ a MŠ Častá na školský rok 2021/2022.
2. Návrh školského vzdelávacieho programu a výchovného programu
Uznesenie: 04/2021 - RŠ berie na vedomie návrh školského vzdelávacieho programu a výchovného programu pre školský rok 2021/2022 a informáciu o pedagogicko-organizačnom a materiálno-technickom zabezpečení výchovno-vzdelávacieho procesu.
§ 2. ods. 1 d
Údaje o počte žiakov
Počet žiakov školy: 290
Počet tried: 15
Podrobnejšie informácie:
Ročník: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu počet tried 2 2 2 2 2 2 1 1 1 15 počet žiakov 46 33 34 30 39 38 29 27 26 286 z toho ŠVVP 1 0 2 5 6 7 2 5 2 30 z toho v ŠKD 27 26 15 10 0 78 § 2. ods. 1 e
Zamestnanci
Pracovný pomer
Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac. Počet úväzkov pedag. prac. Počet úväzkov nepedag. prac. TPP 43 15 Znížený úväzok 8 3 ZPS 3 2 Na dohodu 2 6 § 2. ods. 1 f
Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov
počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu učiteľov 1 23 24 vychovávateľov 0 3 3 asistentov učiteľa 2 2 4 odborní zamestnanci 0 2 2 spolu 3 30 33 Predmety vyučované nekvalifikovane
Trieda Predmet Počet hodín týždenne 6., 7., 8., 9. ročník Občianska náuka 4 5.A., 6.ročník Biológia 6 5.A, 8., 9. ročník Výtvarná výchova 4 5.A, 6.A Hudobná výchova 2 9. ročník Fyzika 1 5.- 9. ročník Etická výchova 1 5.- 9. ročník Technická výchova 1 § 2. ods. 1 g
Prehľad výsledkov súťaží a olympiád
Názov súťaže Počet žiakov okr. kolo kraj. kolo národ. kolo medzinár. kolo Prehľad výsledkov súťaží a olympiád 2019/2020 Názov súťaže Olympiáda slovenského jazyka online 16 1 0 Hviezdoslavov Kubín 27 3 0 Matematická pytagoriáda 3., 4. ročník 50 1 0 Matematická olympiáda 11 iBobor 74 Biblická olympiáda 4 3 0 Geografická olympiáda online 5 5 0 Pytagoriáda 5.- 8. ročník 13 3 0 Olympiáda v anglickom jazyku 17 2 1 Florbal 5-9 30 žiakov dve družstvá po 15 žiakov (chlapci, dievčatá) Olympiáda v ANJ Kategória A – 5 zúčastnených, 4 úspešní, postúpila 1 žiačka Kategória B – 4 zúčastnení, všetci úspešní, postúpil 1 2/1 úspešný riešiteľ 1 – 1. miesto 1 žiak úspešný riešiteľ Technická olympiáda 14 zúčastnených, 10 úspešných riešiteľov, 3 postúpili do OK Nezúčastnili sa Aktivity a prezentácia na verejnosti
AKTIVITY MZ 1. STUPŇA
Obsah a forma všetkých vzdelávacích a záujmových činností je volená tak, aby boli zaistené hygienicko – epidemiologické opatrenia, tr. uč. si vyberali z ponuky a hodnotili jednotlivé aktivity v jednotlivých analýzach za štvrťročné obdobia:
Harmonogram podujatí:
September
Výzdoba triedy a priestorov školy k začiatku školského roka
Európsky týždeň športu - aktivity na hodinách TSV (23.-30.9.)
Svetový deň mlieka v školách - mliečna desiata, tr. aktivity (25.9.)
Deň jazykov – zábavné vyučovanie (26.9.)
Október
Testovanie pohybových predpokladov žiakov 1. a 3. ročníka (do 31.10)
Plody jesene - výstavka prác v priestoroch školy
Deň jablka - Súťaž o najväčšie jablko (21.10.)
Tvorivá dielňa - darček pre starých rodičov/ Pisateľská dielňa „Píšeme starým rodičom" - Mesiac úcty k starším
Šarkaniáda
Medzinárodný deň školských knižníc – výroba záložky - Záložka do knihy spája školy
Deň strašidiel a Halloween (ANJ)
Medzinárodné dni – motivačné aktivity na vyučovacích hodinách:
Svetový deň ochrany zvierat - 4.10.
Deň starých rodičov – 14.10.
Svetový deň zdravej výživy – 16.10.
Medzinárodný deň stromov - 20.10.
Svetový deň sporenia - FG 31.10.
November
Náučný chodník na jeseň – Spoznávame náš región
Svetový deň behu – Behajme pre zdravie - aktivity na hodinách TSV (5.11)
Svetový deň bez fajčenia - vymeň cigaretu za jablko (20.11)
December
Náruč dobrých skutkov pre Mikuláša
Mikuláš - triedna aktivita – Mikulášska pyžamová párty/ Červený Mikulášsky deň
Stridžie dni – zvyky a obyčaje
Tvorivé dielne pre žiakov – vianočné darčeky
Výzdoba triedy a priestorov školy k vianočným sviatkom
Vianočná besiedka – vianočná čajovňa
Január
Biely snehuliacky deň - Šantenie na snehu - Hry so snehom, súťaž o najkrajšiu stavbu zo snehu
Malý Enviráčik- staráme sa o vtáčiky v zime
Týždeň dobrovoľníctva
Február
Karneval - príprava masiek, triedna zábava – fašiangový karneval
Valentínsky deň – Deň lásky a priateľstva – prekvapenie
Prednes poézie a prózy - triedne a školské kolo HK
Marec
Návšteva knižnice/Beseda so spisovateľkou - Vzdelávacie aktivity v školskej knižnici „Poézia a próza slovenských autorov“
Moja najkrajšia kniha - výstava kníh v triedach
Deň v krajine rozprávok
Vzácna kvapka (voda) – Svetový deň vody (22.3)
Apríl
Veľkonočné sviatky - ľudové tradície
Výzdoba triedy a priestorov školy k veľkonočným sviatkom
Svetový deň zdravia - pohybové aktivity, súťaže (7.4.)
Ekodeň - Zachráňme si našu planétu - úprava triedy a okolia školy/kresba na asfalt - Deň Zeme (22.4)
Máj
Príprava darčekov ku Dňu matiek, ku Dňu otcov
Deň v múzeu – virtuálna prehliadka
Svetový deň Pohybom ku zdraviu/ pohybové aktivity/ (10.5.)
Svetový deň mlieka -mliečna desiata počas celého týždňa, alebo vyrobme si mliečnu pochúťku (26.5.)
Dopravné ihrisko na školskom dvore – praktický výcvik a teoretické vyučovanie
Jún
Deti deťom - Oslava MDD - zábavné vyučovanie/detská olympiáda
Čo vieš o hviezdach – exkurzia HVEZDÁREŇ/prenosné planetárium
Školský výlet
Rozlúčka so školským rokom
Hromadné akcie podľa aktuálnej situácie pandémie COVID-19:
Mesiac úcty k starším – výroba darčekov
Vianočná besiedka – on –line akadémia, výroba darčekov
Karneval – on-line
Školské kolo HK
Zápis – on-line rodičovské – zápis uskutočnený - elektronickou formou
MDD
Exkurzie a výlety
AKTIVITY PRÍRODOVEDNEJ KOMISIE
1. účelové cvičenie
2. školské + okresné kolo Geografickej olympiády
3. školské + okresné kolo PYTAGORIÁDY
4. KOMPARO
5.i Bobor
6. dekanátne kolo Biblickej olympiády
AKTIVITY PREDMETOVEJ KOMISIE JAZYKOV
Najdôležitejšie mimovyučovacie aktivity:
Erazmus+
- KA2 – z výzvy 2018 – Rok európskeho kultúrneho dedičstva – šanca pre budúcnosť bol predĺžený do 31.8.2021 – zrealizovať treba už iba disseminačné aktivity – Ilustrovaný slovník a video venované remeslám – úloha trvá
- KA1 z výzvy 2019 – Poďme nato INAK bol tiež predĺžený do 31.8.2021 z dôvodu nezrealizovania naplánovaných aktivít. Nakoľko sa ani v tomto období nepodarilo aktivity zrealizovať opätovne sme o predĺženie projektu požiadali.
- Akreditácia školy pre programy Erasmus na roky 2021-2027 – podali sme žiadosť a boli sme úspešní, čo znamená, že v uvedených rokoch budeme podávať „žiadosti o grant“ a nie projekty. Žiadosti o grant budú schválené na základe ich relevantnosti k predloženej žiadosti o akreditáciu, ktorá obsahuje Akčný plán rozvoja školy na uvedené obdobie
Divadelné predstavenie v anglickom jazyku
Online pre 1. aj 2. stupeň – vyučujúce využili na zakúpené online prístupy cez KP vo vyučovaní KAJ a RAJ.
Hviezdoslavov Kubín
- Šk. kolo v kategóriách 5.-7. a 8.-9. sa uskutočnilo kombinovanou prezenčnou a dištančnou formou v 17. kalendárnom týždni /26.-30.4.2021
- Víťazi v jednotlivých kategóriách postúpili do okresného kola, ktoré sa konalo 10.6.2021. Tri žiačky z našej školy získali 3. Miesto v okresnom kole.
Olympiáda v anglickom jazyku
- Nastavený trend zlepšovania výsledkov na olympiáde v anglickom jazyku – v kategórii 1B – 1. Miesto v okresnom kole, v 1A – úspešný riešiteľ – 6. Miesto
Olympiáda v slovenskom jazyku
- Ema Vandáková 8. ročník – v okresnom kole bola úspešnou riešiteľkou a získala 9. miesto
Leaf - Premena školy zvnútra
Dve členky PK jazykov sa zapojili do projektu.
USKUTOČNENÉ AKTIVITY PREDMETOVEJ KOMISIE JAZYKOV
September
Akcia
Triedy
Zodpovední
TVVP a UO vyučovacích predmetov jazykov
5.-9.
Všetky vyučujúce
Doplnenie učebnicového fondu
5. – 6. ročník
Mgr. Walterová
2. zasadnutie PK
Mgr. Walterová
Európsky deň jazykov – 26.9.2019
5.-9.
Mgr. Walterová
Pokračovanie v projektoch Erasmus plus KA1 – Poďme nato INAK a KA2 – Rok európskeho kultúrneho dedičstva – šanca pre budúcnosť
Projektový tím
Príprava na akcie školskej knižnice, stanovenie pravidiel
5. – 9. roč.
Mgr,. Pudmarčíková
Október
Akcia
Triedy
Zodpovední
Olympiáda v SJL - ŠK
8. - 9.
Mgr. Pudmarčíková
Vypracovanie návrhu na Akreditáciu projetov Erasmus+ na roky 2021 - 2027
Celá škola
Projektový tím
Zasadnutie komisií 2. stupňa online
November
Akcia
Triedy
Zodpovední
Príprava na olympiády
5.-9.
Mgr. Polakovičová, Mgr. Štrbová, Mgr. Pudmarčíková
Hospitačná činnosť - online
Mgr. Walterová,
Spoločné zasadnutie komisií 2. stupňa – štvrťročné hodnotenie
Mgr. Walterová
December
Akcia
Triedy
Zodpovední
Olympiáda v SJL - obvodné kolo
8. - 9.
Mgr. Pudmarčíková
Šk. kolá - Olympiáda v ANJ
5.-9.
Mgr. Polakovičová,
Január
Akcia
Triedy
Zodpovední
Okresné kolo OAJ
5.-9.
Mgr. Polakovičová,
Projekt LEAF
Zapojení učitelia
Spoločné zasadnutie komisií – polročné hodnotenie
Mgr. Walterová
Hviezdoslavov Kubín – TK
1. – 9. roč.
Vyuč. SJL
Apríl
Akcia
Triedy
Zodpovední
Divadelné predstavenie v anglickom jazyku
všetky
Vyučujúce anj
Hospitačná činnosť
Mgr. Walterová,
Spoločné zasadnutie komisií 2. stupňa – štvrťročné hodnotenie
Mgr. Walterová
Máj
Akcia
Triedy
Zodpovední
Otvorené vyučovanie
1. - 9. roč.
všetci
Obvodné kolo súťaže Hviezdoslavov Kubín
1. – 9. roč.
Vyuč. SJL
Kompletizácia videa ku KA2
Mgr. Walterová
Jún
Akcia
Triedy
Zodpovední
Testovanie 9
5. – 9. roč.
Vyuč. V 9. ročníku
MDD
1. - 9. roč.
všetci
6. zasadnutie komisie
Mgr. Walterová
Zhrnutie a vyhodnotenie práce na projekte KA2
Mgr. Walterová, Mgr. Svinčáková
Divadelné predstavenie v ANJ - online
Mgr. Walterová
Dokončenie práce na Obrázkovom viacjazyčnom slovníku remesiel
5. – 9. roč.
Mgr. Fedáková
AKTIVITY ŠKOLSKÉHO KLUBU DETÍ
1. Júnová oblievačka
2. Cyklo týždeň
3. Týždeň priateľstva
4. Pravidelné vychádzky do prírody
5. Týždeň ku Dňu Otcov
6. Deň Matiek
7. Eko apríl – recyklátor Hrdina, výroba ekotašiek
8.Knižný kvíz v marci – mesiac knihy
9. Vianočná pošta pre seniorov
10. Letné tábory
1.Turnus – Remeselný jarmok 2
Utorok: Mydliari
- výroba mydla tradičným spôsobom
- maľovanie bublinami
- výroba bublifukov
Streda: Jaskyniari
- návšteva jaskyne Driny a Smoleníc (celodenný výlet)
Štvrtok: Maliari
- maľba na plátno v prírode
Piatok: Hračkári
- výroba hračiek z prírodných materiálov
- výroba hračiek z recyklovaného materiálu
2.Turnus – Športu zdar 2
Pondelok: Turnaje družstiev – futbal, basketbal, florbal
Utorok: Výletníci (celodenný výlet)
– plavba loďou po Dunaji do Devína
– turistika na vyhliadkovú vežu Modlivka
Streda: Cyklodeň – cyklotúra do Budmeríc ku kaštieľu
Štvrtok: Pripraviť, zamieriť ...
- strieľanie a triafanie do cieľa
- lukostrelba
Piatok: Retro deň
– Spartakiáda, cvičenie na hudbu
– súťaž družstiev
§ 2. ods. 1 h
Projekty
Projekty:
Projekt Leaf - Premena školy zvnútra - odborné vedenie pedagógov a rozšíreného vedenia- mentori, kouči, metodici
Projektová dokumentácia - Rozšírenie kapacít ZŠ- participácia, príprava na odovzdanie projektu
Interierové úpravy školy
Charitatívne projekty
1. Koľko lásky sa zmestí do jednej krabičky
Zdravie a zdravá výživa
2. Školské mlieko
3. Školské Brejky - Rajo
4. Školské ovocie
Medzinárodné projekty
5. Erazmus Plus, KA1, KA2
6. Záložka spája školy
Enviromentálne
7. Triedenie odpadu
Vzdelávacie
8. Projekt Premena školy zvnútra
9. Okresné kolo olympiády v slovenskom jazyku /organizátori/
10. Projekt sebadôvery Dove
Športové projekty
Kvôli pandemickej situácii sa neuskutočnili
Pandemická situácia v školskom roku 2020-2021 spôsobila výrazný pokles aktivít oproti predchádzajúcim školským rokom.
§ 2. ods. 1 i
Výsledky inšpekčnej činnosti
Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 25.3.2014 - 27.3.2014
Druh inšpekcie: hĺbková
V školskom roku 2020/2021 nebola vykonaná inšpekčná kontrola.
§ 2. ods. 1 j
Materiálno-technické podmienky
Škola je vybudovaná ako účelové školské zariadenie, má vyhovujúce materiálne, priestorové, technické a hygienické vybavenie. V budove školy na Hlavnej 293 (hlavná budova) sú umiestnené triedy 1. - 9. ročníka ZŠ. Táto budova má tri podlažia. Na prízemí sa nachádza sekretariát, zborovňa, riaditeľňa, počítačová učebňa, knižnica, hygienické zariadenia, kabinet upratovačiek, správcu školy a šatne. Vstup do telocvične je na prízemí prepojený chodbou s hlavnou budovou. V telocvični sú dve šatne s príslušným hygienickým zariadením: chlapčenské na prízemí a dievčenské na prvom poschodí. Cvičebná plocha má 528 m2. Na prvom poschodí hlavnej budovy sa nachádza šesť tried, kabinet špeciálneho pedagóga a hygienické zariadenia. Druhé poschodie hlavnej budovy má dve krídla. Nachádzajú sa tu triedy a odborné učebne: jazyková a počítačová učebňa. Obidve krídla sú prepojené enviroučebňou s kabinetom. V samostatných prístavbách sú 2 triedy ZŠ, ŠKD, školská jedáleň a hygienické zariadenia. V oplotenom areáli školy sa okrem trávnatej plochy nachádza futbalové miniihrisko, ihrisko na basketbal/volejbal a nohejbal. ZŠ má samostatný ohradený trávnatý areál s preliezačkami a pieskoviskom.
Škola má zriadené a využíva viacero odborných učební a pracovísk (jednotlivé učebne sú charakterizované v samostatných položkách submenu v sekcii Vybavenie školy.)
Odborné učebne a vybavenie tried umožňujú plne realizovať učebné osnovy a zvolené učebné varianty. Vybavenie kabinetov je postačujúce, pomôcky pravidelne obnovujeme a modernizujeme.
Moderné učebné pomôcky umožňujú tvorivejšie a efektívnejšie formy vyučovania. Vyučujúci i žiaci môžu počas výuky i krúžkovej činnosti využívať pripojenie na internet v počítačovej učebni, v jazykovom laboratóriu, v enviroučebni, v mediálnej učebni aj v žiackej knižnici. Zamestnanci vo všetkých kancelárskych priestoroch vedenia školy, u pedagógov, v MŠ, u ekonómky školy a vedúcej ŠJ majú prístup k internetu.
Škola v spolupráci s obcou pripravila projektovú dokumentáciu na nadstavbu školy v rámci rozšírenia kapacít ZŠ. V súčasnosti pracujeme na príprave projektovej dokumentácie telocvične a MŠ.
Škola je vybudovaná ako účelové školské zariadenie, má vyhovujúce materiálne, priestorové, technické a hygienické vybavenie. V budove školy na Hlavnej 293 (hlavná budova) sú umiestnené triedy 2. - 9. ročníka ZŠ. Táto budova má tri podlažia. Na prízemí sa nachádza sekretariát, zborovňa, riaditeľňa, počítačová učebňa, knižnica, hygienické zariadenia, kabinet upratovačiek, kabinet správcu školy a žiacke šatne. Vstup do telocvične je na prízemí prepojený chodbou s hlavnou budovou. V telocvični sú dve šatne s príslušným hygienickým zariadením: chlapčenské na prízemí a dievčenské na prvom poschodí. Cvičebná plocha má 528 m2. Na prvom poschodí hlavnej budovy sa nachádza šesť tried, kabinet špeciálneho pedagóga a hygienické zariadenia. Druhé poschodie hlavnej budovy má dve krídla. Nachádzajú sa tu triedy a odborná učebňa: počítačová učebňa. Obidve krídla sú prepojené enviroučebňou s vlastným kabinetom. V samostatných prístavbách sú 3 triedy ZŠ, v ktorých sa taktiež po vyučovaní uskutočňuje činnosť ŠKD, školská jedáleň a hygienické zariadenia. V oplotenom areáli školy sa okrem trávnatej plochy nachádza futbalové miniihrisko, ihrisko na basketbal/volejbal a nohejbal. ZŠ má samostatný ohradený trávnatý areál s preliezačkami a pieskoviskom.
Škola má zriadené a využíva tieto odborné učebne:
·Enviroučebňu – učebňu prírodovedných predmetov – fyziky, chémie, prírodopisu, biológie (s PC, dataprojektorom, vizualizérom, keramickou tabuľou, DVD-prehrávačom a videorekordérom) vybudovanú na jar 2009 s finančnou podporou rady rodičov a Enviroprojektu.
·Dve počítačové učebne: P1 (s 22 počítačmi, softvérovým vybavením, dataprojektorom, skenerom, niekoľkými typmi tlačiarní, keramickou tabuľou, kamerou, digitálnym fotoaparátom) vybudovanú na jar 2003 s finančnou podporou rady rodičov a P2 (21 notebookov, projektor, interaktívna tabuľa e-beam, keramická tabuľa, ozvučenie) - vybudovaná s finančnou podporou rady rodičov na jar 2012.
·Dve jazykové učebne – vybudované na základe úspešného projektu z ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky v roku 2019.
Vybavenie a zmodernizovanie priestorov za účelom skvalitnenia vzdelávania žiakov v cudzojazyčnej komunikácii, v rozvoji čitateľskej gramotnosti.
Vybavenie učebne: Interaktívny projektor s tabuľou a softvérom, Softvér k interaktívnemu projektoru+adaptér pre bezdrôtový prenos obrazu, učiteľský počítač, klientské stanice, digitálne jazykové laboratórium pre učiteľa aj pre žiakov, žiacke stoly, stoličky.
·Žiakom slúži ako odborná učebňa – žiacka kuchynka, počas leta 2009 zrekonštruovaná a zmodernizovaná z projektu MŠ SR a financií rady rodičov. Tu získavajú praktické zručnosti a návyky správnej životosprávy a stravovania. Základy varenia tak získavajú nielen dievčatá, ale po pozitívnej odozve, aj chlapci.
·Veľkú telocvičňu s vybudovaným javiskom, ktorá sa príležitostne využíva ako spoločenská miestnosť s pódiom, s javiskovým osvetlením a divadelnou zvukovou technikou. Telocvičňu využívame okrem športových aktivít na slávnostné akadémie (na začiatku či konci školského roka, na Vianoce, prípadne na Deň matiek). Súčasťou vybavenia telocvične je miniposilňovňa. Školské športové plochy ďalej tvoria: futbalové miniihrisko, basketbalové, volejbalové a nohejbalové ihrisko. Sociálne zariadenia telocvične prešli v lete 2009 rekonštrukciou vďaka finančnej podpore Bratislavského samosprávneho kraja. Strecha telocvične, vymaľovanie interiéru telocvične a zaradenie šatní prešli rekonštrukciou v lete 2013 za finančnej pomoci havarijných fondov MŠSR a Obecného úradu obce Častá.
·Z finančnej dotácie projektov Asociácie športu na školách sa v hale telocvične vymenila časť okien v r. 2006 a v r. 2008, v roku 2014 boli vymenené všetky okná.
·Škola má inovovanú žiacku knižnicu s 3 445 titulmi kníh krásnej literatúry a encyklopédií, CD a DVD. Knižničný fond je vybavený elektronickým katalógom. Knižnica poskytuje možnosť vyhľadávania kníh prostredníctvom internetu. Začiatkom šk. r. 2009/10 sa obohatila o nové knižné a mediálne tituly zakúpené vďaka projektu Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc 2009.
V školskom roku 2018/2019 sme prostredníctvom projektuJazykové učebne a knižnica získali moderné vbavenie knižnice a knižničný fond: samostatné hnuteľné veci a súbory hnuteľných vecí, beletriu, technické hry, robotické hry, hudobné nahrávky, nástenné portréty osobností. V roku 2019 dobudované na základe úspešného projektu z ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky v roku 2019. Vybavenie knižnice: počítač školského knihovníka, notebook pre používateľov knižnice, tablet pre používateľov knižnice, knižnično-informačný systém, čítačka čiarových kódov, multifunkčné zariadenie-kopírka, skener, tlačiareň, televízor, DVD prehrávač, dataprojektor, premietacie plátno, stolička pre knihovníka, knihovnícke regály na knihy a časopisy, knihovnícky vozík, stoly do študovne, knižničný fond.
·Škola má k dispozícii detské dopravné ihrisko umiestnené na asfaltovej ploche dvora MŠ (s vodorovným dopravným značením, kruhovým objazdom, prenosnými dopravnými značkami a semaformi, s 10 detskými bicyklami s prilbami a 2 detskými kolobežkami). Vybudované bolo s podporou firmy Protetika Bratislava a BSK. V roku 2019 bolo dopravné ihrisko na asfaltovej ploche opätovne zrekonštuované.
·Škola má zariadený kabinet špeciálneho pedagóga (s PC a s potrebným výukovým softvérom), ktorý slúži pre potreby žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
·Ekoučebňu - umiestnením zelene a záhradného altánku v átriu školy máme vytvorenú exteriérovú ekoučebňu pre 30 žiakov, ktorú využívame na vzdelávacie, telovýchovné a oddychové činnosti školy,
·Vybavenie IKT v 5 kmeňových triedach – vo všetkých kmeňových triedach a odborných učebniach,
·Dielňa – stoly a stoličky pre 18 žiakov, katedra, tabuľa, sklad pomôcok pre techniku.
Odborné učebne a vybavenie tried umožňujú plne realizovať učebné osnovy a zvolené učebné varianty. Vybavenie kabinetov je postačujúce, pomôcky pravidelne obnovujeme a modernizujeme.
Moderné učebné pomôcky umožňujú tvorivejšie a efektívnejšie formy vyučovania. Vyučujúci i žiaci môžu počas výuky i krúžkovej činnosti využívať pripojenie na internet v počítačovej učebni, v jazykovom laboratóriu, v enviroučebni, v mediálnej učebni aj v žiackej knižnici. Zamestnanci majú prístup k internetu vo všetkých kancelárskych priestoroch vedenia školy, u pedagógov, v MŠ, u ekonómky školy aj u vedúcej ŠJ.
Súčasťou školských priestorov sú šatne pre žiakov. Školská jedáleň je moderne zariadená s vybavením prislúchajúcim súčasným technickým normám. Bola zrekonštruovaná etapovito od roku 2011- 2019.
§ 2. ods. 1 k
Úspechy a nedostatky
Silné stránky
Slabé stránky
ü rodinný typ školy, príjemné, útulné prostredie vo všetkých priestoroch školy
ü dobrý imidž školy
ü kvalifikovaný pedagogický zbor
ü vysoká kvalifikovanosť učiteľov cudzích jazykov
ü kvalifikované vyučovanie zamerané na výuku informatiky, zvládnutie online vzdelávania
ü záujem učiteľov o ďalšie vzdelávanie
ü školenia učiteľov zamerané na stimuláciu a podporu zefektívňovania a kvality ich práce
ü kvalifikovaná práca so začlenenými žiakmi
ü aplikácia moderných vyučovacích foriem a metód do vyučovania - projektové vyučovanie, skupinové vyučovanie, čitateľské dielne
ü zapojenosť do medzinárodnej spolupráce učiteľov v programe Etwinning
ü zapojensť do medzinárodného projektu Erazmus plus
ü zapojenosť do nórskych bilaterárnych projektov
ü zapojenie do projektu Premena školy zvnútra
ü získanie Národného certifikátu kvality za prácu na medzinárodnom projekte
ü aktivácia a motivácia nezapojených žiakov účasťou na medzinárodných videokonferenciách
ü organizácia mimovyučovacích aktivít
ü entuziazmus a motivácia učiteľov
ü vytváranie pozitívnej atmosféry na vyučovaní
ü dobré vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi
ü rešpektovanie individuálnych potrieb jednotlivých žiakov
ü aktivizácia žiakov na verejnosti
ü dobré výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov, najmä na I. stupni
ü 100 % úspešnosť pri prijímaní žiakov na stredné a odborné školy, odborné učilištia
ü úspešnosť našich absolventov na stredných školách
ü organizácia dvoch obvodných súťaží/tento školský rok len jednej/
ü úspešnosť našich žiakov na súťažiach a olympiádach
ü vybavenosť školy výpočtovou a didaktickou technikou
ü modernizácia vyučovacieho procesu
ü moderné odborné učebne vybavené modernou technikou:
·jazykové laboratórium
·dve počítačové učebne
·odborná učebňa prírodovedných predmetov
·EKO učebňa
·dielňa
·výtvarná učebňa
·školská knižnica
·školská kuchynka
·telocvičňa
·dopravné ihrisko
·športoviská v areáli školy
·futbalové miniihrisko, basketbalové, volejbalové a nohejbalové ihrisko
ü veľmi dobré pokrytie internetom v priestoroch školy
ü existujúce tradičné aktivity
ü aktívna prezentácia školy na verejnosti
ü otvorené vyučovanie v MŠ i ZŠ
ü aktivity na získanie mimorozpočtových prostriedkov
ü zmodernizované a zrekonštruované priestory ZŠ, MŠ, ŠKD, jedálne a telocvične
ü dobrá počítačová gramotnosť všetkých pedagogických zamestnancov
ü zaangažovanosť pedagogických zamestnancov do kultúrneho života a športového diania
ü dobré vzťahy v rámci pedagogického zboru
ü zodpovednosť a spoľahlivosť učiteľského zboru
ü vysoká kreativita a flexibilita učiteľov a zamestnancov školy
ü ochota zamestnancov ku zmenám
ü účinný informačný systém – zborovňa, web
ü vedenie školy je demokratické, vládne dôvera, aktivita, vysoké pracovné nasadenie aj mimo pracovného času
ü ústretovosť voči žiakom a učiteľom školy
ü vytváranie pozitívnej atmosféry na vyučovaní, priaznivej edukačnej klímy
ü rozvíjanie kognitívnych procesov a funkcií u žiakov
ü podpora žiakov v organizovaní vlastných akcií, besied, kvízov a výtvarných súťaží
ü uskutočňovanie výchovy v duchu humanizmu, demokracie, morálky, práva a proti všetkým formám intolerancie, násilia, diskriminácie
ü vysoká odbornosť vyučovania
ü široká ponuka záujmovej činnosti žiakov
ü kladné hodnotenie školy rodičmi, i ínšpekciou
ü úspešnosť projektov
ü postupná rekonštrukcia budovy školy, príjemné prostredie vo všetkých priestoroch školy
ü podpora, sponzorstvo a spolupráca so RR a RŠ
ü úspešná prezentácia školy na verejnosti a v médiách
ü školský špeciálny pedagóg a efektívna spolupráca s ním
ü pôsobenie inkluzívneho tímu: psychológ, sociálny pedagóg, špeciálny pedagóg, asistent učiteľa
ü vzdelávanie po skupinách, 5+1, individuálne pod záštitou inkluzívneho tímu
· vyradenie bratislavského kraja z možnosti zapájať sa do výziev na zlepšenie vybavenosti škôl
· nedostatok finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu
· nedostatok financií na alternatívne vyučovacie materiály
· nízky záujem rodičov o vyučovacie výsledky žiakov
· nedostatočná vnútorná motivácia žiakov k učeniu na druhom stupni ZŠ
· nedostatok finančných prostriedkov na vybavenie školy modernými IKT
· Nedostatočne vybavený exteriér ZŠ i MŠ
Príležitosti
Ohrozenia
· získavanie grantov, príprava kvalitných projektov, možnosť využitia zapojenia sa do projektov vyhlásených MŠVVaŠ
· efektívne využívanie IKT vo výchovno-vzdelávacom procese pre zlepšenie dištančného vzdelávania
· možnosť komunikovať s deťmi, rodičmi a inými inštitúciami online
· individuálna príprava talentovaných, ale i zdravotne znevýhodnených žiakov
· zavádzanie netradičných metód do výchovno-vzdelávacieho procesu, inovatívnosť vyučovania sledovaním aktuálnych webinárov
· dobrá spolupráca RR, RŠ, OÚ
· ďalšie vzdelávanie zamestnancov školy
· poskytovanie poradenstva v oblasti porúch učenia a správania sa detí pre rodičov, žiakov školy
· získavanie sponzorov, partnerov do materiálneho rozvoja školy
· budovanie pozitívneho image školy na verejnosti
· prezentácia školy na verejnosti
· metodické dni medzi školami
· swot analýza školy vytvorená v spolupráci žiakov, rodičov, učiteľov
· zavádzanie koučingu a mentoringu do komunikácie s učiteľmi, žiakmi, rodičmi
· spolupráca s inými školami, krajinami, ostatnými inštitúciami v obci
· pandemická situácia / Covid 19
·polarizácia spoločnosti
· nedostaočná komunikácia s rodičmi kvôli pandemickej situácii
· nezáujem niektorých rodičov o výsledky svojich detí v škole, nezáujem žiakov na učenie
· neustále sa zvyšujúca nepriaznivá ekonomická situácia väčšiny rodičov
· strata záujmu vyučujúcich o prácu učiteľa v dôsledku slabého finančného ohodnotenia a z preťaženia
· dištančné vzdelávanie nie je dostatočné pre celkové vzdelávanie a aj pre individuálny prístup k žiakom
·zastaralá IKT technika
§ 2. ods. 3 a
ŠVVP na ZŠ
§ 2. ods. 3 b
Zapísaní žiaci
Zapísaní žiaci:
Všetci žiaci prijatí na stredné školy boli zapísaní na štúdium.
9. ročník - 26 žiakov
8. ročník - bilingválne štúdium - 2 žiaci
5. ročník - osemročné gymnáziá - 3 žiaci
Nižší ročník 5.roč. 6.roč. 7.roč. 8.roč. 9.roč. Spolu Počet žiakov 37 5 0 0 2 0 § 2. ods. 3 c
Prihlásení na SŠ
Prijímacie konanie na SŠ v roku 2020/21
Prihlásení na SŠ
9. ročník - 26 žiakov
8. ročník - bilingválne štúdium - 5 žiakov
5. ročník - osemročné gymnáziá - 3 žiaci
§ 2. ods. 3 d
Prijatí na SŠ
Prijatí na SŠ:
9. ročník: 26 žiakov
Všetci žiaci boli prijatí a zapísaní na zvolené stredné školy v prvom kole.
3 žiaci boli prijatí na gymnázium
1 žiak bol prijatý na konzervatórium
4 žiaci boli prijatí na obchodné akadémie
17 žiakov na stredné odborné školy s maturitou
1 žiak na trojročný učebný odbor
Žiaci 8. ročníka:
5 žiakov sa hlásilo na bilingválne školy, prijatí boli dvaja. Ostatní nevyhoveli v prijímacom konaní.
5. ročník
3 žiaci sa hlásili na 8- ročné gymnázium. Všetci boli prijatí na odvolanie.
§ 2. ods. 3 e
Klasifikácia tried
Trieda ANJ BIO CVM CVS DEJ DIH DBV DOV ETV FYZ GEG HIN HUV CHE IFV I.A I.B II.A 1 1 II.B 1,06 1 III.A 1,06 III.B 1,41 IV.A 1,07 IV.B 1,13 V.A 1,21 1,21 1,05 1,05 V.B 1,55 1,9 1,1 1,3 VI.A 1,8 1,65 1,7 1,9 1,65 VI.B 1,67 1,44 1,44 1,72 1,33 VII. 1,69 2,21 1,72 1,86 1,48 2,17 VIII. 1,65 1,81 1,33 1,59 1,22 1,89 IX. 1,58 1,88 1,35 1,73 1,31 1,58 Trieda INF KAJ MAT MDV MUV NBV NBE NEJ OBN OBV SKD Odc OZO PVC PRI I.A I.B II.A 1,06 II.B 1,24 III.A 1 1,06 1 1,17 III.B 1 1,24 1 1,12 IV.A 1 1 1 1,13 IV.B 1 1,13 1 1 V.A 1 1,42 V.B 1 1,65 VI.A 1,2 1,45 1 VI.B 1,11 1,5 1 VII. 1 1,31 1,36 1,52 VIII. 1 1,48 1,21 1,11 IX. 1,19 1,5 1,08 Trieda PRV RAJ SJL SOK Spr SVP ŠKD TCH TEH TSV TEV TkC TA TRH UCV I.A I.B II.A 1 1,06 1 II.B 1,06 1,18 1 III.A 1,44 1 III.B 1,41 1 IV.A 1,2 1 IV.B 1,47 1 V.A 1,11 1 V.B 1,2 1 VI.A 1,45 1 VI.B 1,56 1 VII. 1,76 1 VIII. 1,63 1,07 IX. 1,58 1 Trieda VLA VUM VYV I.A I.B II.A 1 II.B 1 III.A 1 1 III.B 1 1 IV.A 1,07 1 IV.B 1 1 V.A V.B VI.A VI.B VII. VIII. IX. Prospech žiakov
Trieda Počet Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní I.A 19 19 0 0 I.B 15 14 1 0 II.A 16 16 0 0 II.B 17 17 0 0 III.A 18 18 0 0 III.B 17 17 0 0 IV.A 15 15 0 0 IV.B 15 15 0 0 V.A 19 19 0 0 V.B 19 20 0 0 VI.A 20 20 0 0 VI.B 18 18 0 0 VII. 29 29 0 0 VIII. 27 27 0 0 IX. 26 26 0 0 § 2. ods. 5 a
Finančné a hmotné zabezpečenie
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
605.571,00 Eur
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť
0 Eur
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
8.960,00 Eur
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít
ŠKD 7662 Eur, MŠ 6850,85 Eur
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov
Erazmus príjmy - 2730 Eur
§ 2. ods. 5 b
Voľnočasové aktivity
Voľnočasové aktivity boli v školskom roku 2020/2021 zrušené rozhodnutím ministra školstva slovenskej republiky. Neuskutočnili sa ani akcie typu: lyžiarsky výcvik, škola v prírode.
§ 2. ods. 5 c
Spolupráca školy s rodičmi
Spoluprácu školy a rodičovskej verejnosti, fary možno hodnotiť pozitívne. Rodičia boli počas pandemickej situácie nám ochotní pomáhať pri organizácii covid testovania, zabezpečení ochranných prostriedkov.
Rodičia sú našim najväčším a pravidelným sponzorom. Kooperácia s Radou rodičov je na vysokej úrovni.
Ďakujeme za zištnú i nezištnú pomoc, spoluprácu a pochopenie!
Jeden žiak z druhého stupňa je od 14.4.2021 umiestnený v LVS Bratislava. Bližšie informácie nájdete u sociálneho pedagóga našej základnej školy, PhDr. Drexlerovej Barbory PhD.
Záver
Vypracovala: Mgr. Adriana Cíferská a kolektív
V Častej, 30. septembra 2021
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 6.10.2021
Vyjadrenie rady školy
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi obce Častá schváliť správu o výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2020/2021
...........................................................................................
Ing. Peter Tatranský PhD. - predseda RŠ ZŠ s MŠ Častá
Schválenie zriaďovateľom školy
Stanovisko zriaďovateľa:
Obec Častá
Správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s MŠ Častá za školský rok 2020/2021
schvaľuje - neschvaľuje
.........................................................................
Mgr. Robert Lederleitner - starosta obce Častá